رئیس دانشگاه هاروارد که به مماشات با یهودستیزی متهم شده، می‌گوید ایمیل‌های توهین‌آمیز دریافت کرده و بار‌ها به مرگ تهدید شده است.  

کلودین گی، رئیس سابق دانشگاه هاروارد که روز گذشته وادار به استعفا شد می‌گوید پس از جنجال‌ها بر سر اتهامات یهودستیزی در دانشگاه هاروارد، بار‌ها ایمیل‌های تهدیدآمیز دریافت کرده است. 

به گزارش رویترز، رئیس دانشگاه هاروارد که چندی پیش به دلیل عدم برخورد با فراخوان‌ها و تجمعات حامیان فلسطین در کنگره حاضر شد، می‌گوید پس از حضور و شهادتش در کنگره، از سوی برخی به «یهودستیزی» متهم شده و ایمیل‌هایی دریافت کرده که همراه با توهین او را «کاکا سیاه» نامیده و همچنین او را «تهدید به مرگ» کرده‌اند. او گفت: «شخصیت و هوش من زیر سوال رفته است. تعهد من به مبارزه با یهودستیزی زیر سوال رفته است. ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنم پر از توهین است؛ از جمله تهدید به مرگ. بیش از آنچه بتوان شمرد کاکا سیاه خطاب شده‌ام». 

کلودین گی، رئیس هاروارد پنجم دسامر به همراه لیز مک گیل، رئیس سابق دانشگاه پنسیلوانیا و سالی کورنبلوت، رئیس موسسه فناوری ماساچوست در برابر کمیته مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شدند تا در مورد افزایش ادعایی یهودستیزی در دانشگاه‌ها پاسخگو باشند. یک نماینده جمهوری‌خواه در این جلسه از این سه نفر پرید که آیا فراخوان انتفاضه که از دیدگاه او فراخوانی برای «نسل‌کشی یهودیان» شمرده می‌شود، جزء قوانین اذیت و آزار محسوب می‌شود و آیا فردی که فراخوان را منتشر کرده بازخواست می‌شود یا خیر. هر سه این افراد گفتند در لحظه نمی‌توان پاسخ بله و خیر داد و باید زمینه این اتفاق بررسی شود. 

پس از این جلسه، بیش از ۷۰ قانون‌گذار آمریکایی از دانشگاه‌ها خواستند این افراد را به خاطر «توضیحات غیر قابل قبول» اخراج کنند. 

رئیس دانشگاه ماساچوست ۹ دسامبر استعفا کرد. رئیس دانشگاه هاروارد نیز پس از اتهامات مبتنی بر سرقت ادبی در پایان نامه خود، روز گذشته وادار به استعفا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار