منابع محلی در بدخشان می‌گویند روند جمع‌‌آوری و خلع سلاح فرماندهان و جنگ‌جویان بدخشانی طالبان آغاز شده است.

منابع محلی در بدخشان می‌گویند به‌دنبال تنش‌ها میان محمدایوب خالد، والی این ولایت و فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش این گروه، روند جمع‌‌آوری و خلع سلاح فرماندهان و جنگ‌جویان بدخشانی طالبان آغاز شده است.

منابع روز پنج‌شنبه، ۱۴ جدی می‌گویند والی طالبان در بدخشان به‌دنبال تنش‌هایش با فصیح‌الدین فطرت بر سر مداخله در امور اداری و تصمیم‌های مقام ولایت، این دستور را صادر کرده است.

منابع می‌افزایند محمد ایوب در جلسه امنیتی که امروز در دفترش برگزار شده بود، به رییس استخبارات، فرمانده‌ امینه و فرمانده «لوای عمر ثالث» در این ولایت دستور داده است تا مطابق فرمان ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان و دستور او، روند جمع‌آوری و خلع سلاح طالبان بدخشی را به‌گونه‌ جدی آغاز کنند.

منابع تاکید دارند که این روند شامل تمام ولسوالی‌های بدخشان به‌شمول شهر فیض‌آباد می‌شود.

به گفته منابع، والی طالبان هم‌زمان با ارسال مکتوب به تمام ولسوال‌های این ولایت گفته است تا با افرادی که از این حکم سرپیچی کردند، «برخورد جدی» کنند.

طبق اظهارات منابع، قاری واصل، مولوی نجیب‌الله راغی و قاری فصیح‌الدین توسط محمدایوب خالد متهم به مداخله در امور اداری از جمله انتقال تهجیزات نظامی بدخشان به ولایت قندهار هستند.

منابع تصریح کرده‌اند که والی طالبان در بدخشان تمام قتل‌های مرموز نظامیان پیشین را کار جنگ‌جویان بدخشانی این گروه می‌داند.

پیش از این، طالبان پشتون‌تبار در ولایت پنجشیر دست‌کم ۵۰ جنگ‌جوی بومی این گروه را از صف‌شان بیرون کرده‌ بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار