وزارت دفاع روسیه می‌گوید از ابتدای جنگ اوکراین تا کنون، کشور‌های خارجی مجموعا ۲۰۰ میلیارد دلار برای حمایت از اوکراین هزینه کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۵۴ کشور خارجی که به اوکراین کمک نظامی می‌کنند، از ابتدای جنگ تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برای این کشور هزینه کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد گروهی متشکل از ۵۰۰ دستگاه فضایی آمریکا و ناتو در راستای منافع نیرو‌های مسلح اوکراین کار می‌کنند. از این تعداد ۷۰ دستگاه در واقع ماهواره‌های شناسایی هستند.

به گفته مسکو در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ مزدور خارجی که بیشتر آن‌ها از اروپا هستند، وارد اوکراین شده‌اند تا برای زلنسکی بجنگند. هرچند پس از خروج ۶ هزار نفر و فرار بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها، در حال حاضر تنها ۹۰۰ سرباز خارجی برای اوکراین باقی مانده است. 

وزارت دفاع روسیه همچنین آماری از ارسال قطعات موشکی به اوکراین ارائه کرد و گفت: «کشور‌های خارجی بیش از هزار و ۶۰۰ قطعه سلاح موشکی و توپخانه‌ای، بیش از ۲۰۰ سامانه ضد هوایی، بیش از ۵ هزار و ۲۲۰ خودروی زرهی و بیش از ۲۳ هزار پهپاد به اوکراین داده‌اند».

این بیانیه وزارت دفاع روسیه یک روز پس از آن منتشر می‌شود که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعتراف کرد که دیگر پولی از سوی آمریکا برای ارائه کمک نظامی به اوکراین وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار