مدیر بخش B۲B در نمایشگاه ایران‌ساخت ۱۴۰۲ از حضور بیش از ۸۰ نشست تجاری بین هیات‌های خارجی و شرکت‌های ایرانی خبر داد.

مدیر بخش B۲B در نمایشگاه ایران‌ساخت ۱۴۰۲ گفت: در سه روز نخست برگزاری دوره یازدهم نمایشگاه ایران‌ساخت، بیش از ۸۰ نشست تجاری بین هیات‌های خارجی و شرکت‌های ایرانی برگزار شد.

عمادالدین عسگریه که در قالب مؤسسه «صفحه اول»، کارگزاری برگزاری رویدادهای B۲B Forum معاونت علمی و فناوری در نمایشگاه را بر عهده داشته است، اظهار داشت: مهمانانی از عراق و افغانستان از نمایشگاه بازدید کردند و علاوه بر این فضای نشست‌های تجاری را در نمایشگاه فراهم کردیم که روز دوم به طور مشخص به شرکت‌های افغانستانی و روز سوم به شرکت‌های عراقی اختصاص داده شد.

وی در ادامه عنوان کرد: شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به واسطه پلتفرمی که در نمایشگاه ایجاد شده است، می‌توانند فهرست مهمانان خارجی را بررسی و زمان و مکان مشخصی را هم برای جلسه تعیین کنند و با یکدیگر در راستای توسعه صادرات و ارائه خدمات و فناوری‌هایی که دارند ملاقات‌هایی انجام دهند.

عسگریه ادامه داد: در بین هیات‌های افغانستانی حاضر در این نمایشگاه، برخی سال گذشته هم حضور داشتند و محصولات ایران‌ساخت را خریداری کرده بودند و این دومین سال حضورشان محسوب می‌شود. ماحصل این ملاقات‌ها و جلسات ممکن است هم به فروش محصول به هیات‌ها و هم ایجاد خط تولید در آن کشور بینجامد که کاملا بسته به مذاکرات انجام شده است. برخی کشورها راغب هستند خط تولید محصولات خاصی را در کشور خود راه اندازی کنند.

مهدی آرمان، مدیر بخش B۲B در نمایشگاه ایران‌ساخت ۱۴۰۲ نیز بیان کرد: 

بیش از ۸۰ تعامل B۲B طی دو روز

آرمان بیان کرد: بیشتر شرکت‌های افغانستانی در حوزه‌های پزشکی فعالیت می‌کنند. روز دوم نمایشگاه حدود ۴۰ جلسه B۲B بین شرکت‌های ایرانی و هیات های افغانستانی برگزار شد و روز سوم تعداد جلسات B۲B بین شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های عراقی از این عدد فراتر رفت و در مجموع، در سه روز نخست برگزاری دوره یازدهم نمایشگاه ایران‌ساخت، بیش از ۸۰ نشست تجاری بین هیات‌های خارجی و شرکت‌های ایرانی برگزار شده است.

مدیر بخش B۲B در نمایشگاه ایران ساخت ۱۴۰۲ ادامه داد: علاوه بر نشست‌های B۲B که بین شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شده است، نشست‌های B۲B دیگری هم بین شرکت‌های خارجی داریم که این برنامه با استقبال همراه بوده است. برای مثال، شرکتی افغانستانی فعال در حوزه کنترل کیفیت با همتای عراقی خود، با گفت‌وگویی دو طرفه تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کردند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران ساخت» متشکل از ۳۶۶ شرکت فناور به همت معاونت علمی ریاست جمهوری از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه به مدت چهار روز و با ارائه ۱۰ هزار و ۵۰۰ محصول نوآورانه در سالن های ۳۱، ۴۰ و ۴۴ نمایشگاه بین المللی میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و هیات‌هایی از کشورهای خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار