استاندار زنجان مطرح کرد؛

۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در نیمه نخست امسال در استان زنجان

افشارچی استاندار زنجان گفت: نیمه نخست امسال ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان انجام شده است.

محسن افشارچی استاندار زنجان در آیین افتتاح شرکت سرجین بافت که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد، گفت:  نیمه نخست امسال ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان انجام شد و از این حیث زنجان جزو رتبه‌های بالا در کشور است. سعی بر این است که با عدد و رقم در استان پیش برویم و شاخص مبنای ما هم تولید ناخالص داخلی بوده که روند رو به رشدی در استان به خود گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت واحد‌هایی در استان هست که با کوچکترین انرژی می‌توانیم آن‌ها را احیا کنیم که مجموعه سرجین بافت یکی از این نمونه‌ها بود.

افشارچی خاطرنشان کرد: این تکان‌ها و حرکت‌های کوچک باعث شد تا نرخ بیکاری استان حتی به زیر پنج درصد هم برسد.

وی با بیان اینکه فضای مثبتی در حوزه توسعه صنعتی در استان شکل گرفته است، گفت: هدف گذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت و معدن استان ۱۰.۹ درصد است که با روندی که وجود دارد، قابل تحقق است.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از امروز جمعه/ آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی (نهضت ملی، حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.

برنامه حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان، کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.

همچنین فردا قرار است راهپیمایی گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان و دیدار با رئیس جمهور از ساعت ۹ و نیم صبح از میدان قائم تا مصلی نماز جمعه زنجان برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.