پهپاد‌های ترکیه‌ای انتظارات ارتش اوکراین را برآورده نکرد

به گفته نماینده سابق پارلمان اوکراین پهپاد‌های بیرقدار ترکیه تمام انتظارات ارتش اوکراین در میدان نبرد را برآورده نکرد.

ایگور لاپین، نماینده سابق پارلمان اوکراین، اظهار داشت: پهپاد‌های بیرقدار ترکیه تمام انتظارات ارتش اوکراین در میدان نبرد را برآورده نکرد و این یک شکست کامل بود.

وی خاطرنشان کرد: در اوکراین در حال ساخت کارخانه‌ای برای تولید این پهپاد هستند، اما مشخص نیست در این شرایط چرا اکنون به ساخت چنین کارخانه‌ای نیاز است.

او گفت: «این پهپاد اینجا در اوکراین پرواز نمی‌کند. زیرا بستگی به آب و هوا و ابر‌ها دارد. پس چرا اگر پرواز نمی‌کند، در وهله اول این کارخانه را برای تولید آن بسازیم؟»

وی خاطرنشان کرد: در خاورمیانه یا ارمنستان، جایی که بیرقدار با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است، معمولا هوا گرم و آفتابی است، اما در اوکراین چنین هوای وجود ندارد و این پهپاد در اینجا کاملاً بی فایده است.

لاپین معتقد است که تمام هزینه‌های اوکراینی مربوط به این پهپاد‌ها باید فوراً متوقف شود و وجوه آزاد شده باید برای سلاح‌های واقعاً مؤثر استفاده شود.

به گفته تلویزیون روسیه، پیشتر منابع ارتش روسیه تایید کرده بودند که پهپاد‌های بیرقدار ترکیه هدف آسانی برای سرنگونی با موشک‌های پانتسیر هستند و سامانه پدافند هوایی می‌تواند از لحظه برخاستن تا فرود آن‌ها را دنبال کند.

یوری موراوکین، جانشین فرمانده نیروی هوافضای نیروی هوافضای روسیه توضیح داد که پهپاد‌های «بیرقدار TB۲» به دلیل اندازه و سرعت، هدف آسانی برای «پانتسیر» روسی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
ترکیه جنایتکار یکی از حامیان اصلی جنگ تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است و هم عامل اصلی جنگ سوریه، عراق و اوکراین و روسیه بوده است.
آخرین اخبار