عبدالوحید محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در نشست استاندار کرمانشاه با فرمانداران، شهرداران و بخشداران استان، به وضعیت تورم در استان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر پایینترین نرخ تورم بین استانهای کشور ۴۱ درصد و بالاترین آن حدود ۵۳ درصد است.
وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تورم در کرمانشاه حدود ۵۰ درصد است که میتوانیم آن را به پایینترین حد آن در کشور یعنی حدود ۴۱ درصد برسانیم، کما اینکه سابقا هم چنین کاری انجام شده است.
به گفته این مسئول، کرمانشاه در حال حاضر در جایگاه ششم بالاترین نرخ تورم در کشور قرار دارد.
وی بر لزوم تشکیل ستادهای کنترل تورم در همه شهرستانهای استان توسط فرمانداران تاکید کرد.
وی از مهار تورم و رشد تولید به عنوان شاخصهای مهم اقتصادی نام برد و ادامه داد: باتوجه به اینکه امسال سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده، از فرمانداران میخواهیم در سطح شهرستانها کارگروههایی را با این عنوان فعال کنند.
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه افزود: همچنین از حدود یک سال پیش پیگیریها و مکاتبات زیادی را با شهرستانها داشته ایم تا میادین میوه و تره بار را احداث کنند، اما تا به این لحظه این اقدام در هیچکدام از شهرستانهای استان اجرایی نشده، بنابراین انتظار داریم شهرداریها تا پیش از انتخابات حداقل زمین را برای اجرای این پروژه مشخص و کلنگ زنی کنند.
وی به راه اندازی روستا بازارها در شهرستانهای مختلف استان توسط تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها چهار شهرستان گیلانغرب، گنگاور، دالاهو و سرپلذهاب روستا بازار ندارند و در قصرشیرین هم یک روستا بازار داریم که در شان مردم این شهرستان نیست، لذا باید در این شهرستانها هم روستا بازارها فعال شوند.
محمدی از ابلاغ به همه فرمانداریهای استان برای راه انداری بازارچههای صنایع دستی در ورودی و خروجی شهرستان در سالجاری یاد کرد و افزود: این بازارچهها به ارائه محصولاتی میپردازند که توسط هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی تولید میشود، اما متاسفانه این طرح تاکنون در شهرستانها مغفول مانده است.
وی گفت: طی سالهای گذشته احداث کمربندی در حاشیه شهرها باعث شده تا مسافرین ورودی به داخل شهرها نداشته باشند و همین موضوع باعث شده تا ظرفیتهای گردشگری، صنایع دستی و برندهای شهرها در معرض دید مسافران قرار نگیرد، لذا از همه فرمانداران میخواهیم در حاشیه کمربندیها بازارچههایی را برای ارائه محصولات برند شهرستان خود داشته باشند.
وی با انتقاد از نبود بازارهای عرضه محصولات شاخص و برند در هر شهرستان، عنوان کرد: در هر شهرستان استان یک محصول برند داریم، مانند گلیم در هرسین، تخمه در سنقر و کلیایی و ... که میتوان برای هرکدام یک بازار در آن شهرستان داسته باشیم و یا اینکه یک خیابان را به عرضه این محصول خاص اختصاص داد.
محمدی درخواست کرد، در ارزیابی عملکرد فرمانداران، شهرداران و بخشداران موضوعات اقتصادی هم به عنوان شاخصی مهم مورد توجه قرار گیرد .