خریداری ۲ دستگاه برای حمل و نقل عمومی در لردگان

شهردار لردگان از خریداری ۲ دستگاه حمل و نقل عمومی در این شهر خبر داد.

ابراهیم کریمی‌نژاد با اشاره به اینکه بار ترافیکی جاده لردگان از داخل شهر است، گفت: محور لردگان به عنوان جاده ترانزیتی جنوب به مرکز کشور است و همچنین بار ترافیکی خودرو‌های مربوط به احداث سد خرسان نیز از داخل شهر است، که این موارد از مهمترین دلایل افزایش بار ترافیکی لردگان است.

وی افزود: مشکل اصلی ترافیک، محور‌های داخل شهر و تعریف نشدن و احداث نکردن کنارگذر است که به آن بی‌توجهی شده است.

شهردار لردگان اضافه کرد: احداث کمربندی در جنوب و شمال شهر لردگان و بخش سردشت و سد خرسان، یک راهکار برای کاهش تردد خودرو‌های ترانزیتی و همچنین خودرو‌هایی است که برای احداث سد خرسان در حال عبور و مرور هستند.


بیشتر بخوانید


کریمی‌نژاد با بیان اینکه شهرستان لردگان در مسیر ترانزیت استان‌های خوزستان، بنادر جنوب و استان‌های مرکزی قرار دارد، ادامه داد: تردد همه خودرو‌ها به خصوص خودرو‌های ترانزیتی از داخل شهر لردگان است و محور ارتباطی این شهر تک محوره است، این مساله باعث افزایش بار ترافیکی شده است و بار‌ها مسوولان استانی از جمله مدیران کل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز از این محور بازدید داشته‌اند.

وی گفت: با راه‌اندازی کنارگذر و کمربندی از سمت بروجن به خانمیرزا و همچنین سد خرسان۳ و کنارگذر برای محور بنادر جنوبی، می‌توان بار ترافیکی را حل کرد که این امر نیاز به همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارد.

کریمی‌نژاد افزود: علاوه بر نبود زیرگذر و کمربندی و افزایش بار ترافیکی در شهر، نبود پارکینگ در شهر و همچنین حضور خودرو‌های فروش میوه و تره‌بار از دیگر عوامل ترافیک است که تا ماه آینده میدان میوه و تره‌بار در شهر احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث پارکینگ نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: براین اساس واحد‌هایی که در دست ساخت است نیاز دارند که پارکینگ داشته باشند و همچنین شهرداری لردگان موظف به احداث یک پارکینگ طبقاتی شده است تا مشکل کمبود پارکینگ رفع و ترافیک شهر لردگان مرتفع شود.

کریمی‌نژاد اظهار کرد: برای توسعه بخش حمل و نقل عمومی نیز ساماندهی تاکسی‌های برون و درون شهری انجام شده است و اکنون تاکسی‌های درون شهری برچسب دریافت کرده‌اند.

وی از خریداری ۲ دستگاه ون برای حمل و نقل عمومی در این شهر خبر داد و گفت: از ۲ ماه آینده حمل و نقل عمومی با ون در شهرستان لردگان آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار