مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات تولید بذر اصلاح شده در استان خبرداد.

سعید خسروی گفت: در راستای تولید بذر اصلاح شده در سال زراعی جاری ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان و شرکت‌های واجدالشرایط پرداخت شده است.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: افزایش پایدار و پیوسته تولید محصولات زراعی تا حدود زیادی بستگی به توسعه ارقام زراعی جدید و گواهی شده می‌باشد استفاده از ارقام پر محصول گونه‌های زراعی نقش مهمی را در افزایش تولیدات کشاورزی در واحد سطح دارد.


بیشتر بخوانید


مرضیه کریمیان کارشناس مدیریت سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان گفت: بذر یکی از فاکتور‌های مهم و بنیادین برای تحقق امنیت غذایی می‌باشد، بالا بودن قدرت جوانه زنی یکی از عامل‌های مهم در درصد سبز شدن محصول می‌باشد و در نهایت باعث افزایش عملکرد در واحد سطح می‌شود در همین راستا در سال زراعی جاری تسهیلات از محل اعتبارات تولید بذر اصلاح شده به متقاضیان و شرکت‌های واجد شرایط پرداخت گردید.

گفتنی است: ارقام اصلاح‌شده به علت عاری بودن از بذور علف‌های هرز، اجسام جامد، بذور ریز، شکسته و چروکیده، بذور سن‌زده و بذور سایر محصولات، نسبت به بذور خودمصرف دارای یکنواختی هستند که باعث یکدست شدن مزرعه، افزایش عملکرد و افزایش درآمد کشاورزان می‌گردد. از طرفی در مراحل مختلف تهیه و توزیع به طور دقیق و صحیح کنترل و نظارت می‌شود، زیرا اگر با سایر ارقام و محصولات دیگر مخلوط شود هدف مورد نظر تحقق نمی‌یابد و هزینه‌های صرف‌شده به هدر‌رفته و خواص ارثی گیاه به تدریج از بین می‌رود و ضرر و زیان فراوانی متوجه کشاورزان و مملکت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار