۹۰ حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: ۹۰ حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در این استان از مدار مصرف خارج و سه و هشت دهم میلیون مترمکعب در منابع آبی زیرزمینی صرفه‌جویی شد.

محمود قدبیگی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون، ۲ هزار حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در این استان مسدود شده است.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده ۲۳۰ حلقه چاه دیگر باقی است که با تدابیر اتخاذ شده این تعداد نیز از مدار خارج و منابع آبی زیرزمینی در منطقه افزایش می‌یابد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با بیان اینکه، اراک، ساوه و شازند بیشترین تعداد چاه‌های غیرمجاز را دارند، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مسدود شدن این تعداد چاه به تفکیک در شهرستان‌های استان انجام شده است.

قدبیگی، درباره وضعیت کنتورهای هوشمند کشاورزی نیز گفت: نصب ۷۰۰ کنتور هوشمند در استان مرکزی هدفگذاری شده که تاکنون ۳۵۳ دستگاه نصب و ۲۶ میلیون مترمکعب صرفه جویی در استان به ثبت رسیده است.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

برچسب ها: شرکت آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.