پیشگیری از ورود آلودگی‌های صنعتی به فاضلابرو‌های شهری

راهکار‌های پیشگیری از ورود آلودگی‌های صنعتی به فاضلابرو‌های شهری برای مسئولین تصفیه‌خانه ناحیه صنعتی کارون و شهرک صنعتی ملی حفاری تشریح شد.

غلامرضا رئیسی مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفا اهواز گفت: با توجه به گزارش رسیده از معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب مبنی بر مشاهده فاضلاب حاوی روغن و مواد شیمیایی صنعتی در برخی ایستگاه‌های فاضلاب شرق اهواز، مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اهواز نسبت به اطلاع‌رسانی جامع به اداره حفاظت محیط زیست اهواز اقدام کرد.

او می‌گوید: به همراه مهندس لاری، معاون اداره حفاظت محیط زیست اهواز، مهندس برمان‌زن، مدیر فاضلاب آبفا اهواز و خانم مهندس حمیداوی، رئیس محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران از نقاط دارای پسآب آلاینده ناحیه صنعتی کارون بازدید مشترکی انجام شد و ضمن بررسی علل و عوامل بروز آلودگی صنعتی، راهکار‌های موثر بر کاهش سطح آلایندگی تدوین و ارائه گردید.

رئیسی ادامه داد: در این بازدید، راهکار‌های پیشگیری از ورود آلودگی‌های صنعتی به فاضلابرو‌های شهری برای مسئولین تصفیه‌خانه ناحیه صنعتی و شهرک صنعتی ملی حفاری تشریح شد و توافقات با نظر کارشناسی بازدیدکنندگان صورتجلسه شد.

به گفته او کنترل کیفیت پساب و کاهش سطح آلاینده‌های ورودی به فاضلابرو‌ها و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری توسط معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب و با نظارت مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب در حال انجام است.

این مقام مسئول گفت: نظارت متواتر بر فرآیند تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و دفع بهداشتی فاضلاب خصوصا کنترل پساب ورودی به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هزینه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار