معاون استاندار:

بهبود کیفیت هوای سمنان در گرو مدیریت ترافیک شهری است

صادقی گفت: مدیریت ترافیک و مسایل شهری در آلودگی هوا نیازمند نگاه ویژه است، چرا که عوامل شهری نقش پررنگ‌تری نسبت به صنعت در آلودگی هوای سمنان دارند.

محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه خودرو‌ها و وسایل نقلیه از عوامل اصلی آلودگی هواست، گفت: مدیریت مسایل شهری، ترافیک و وسایل نقلیه نقشی مهم در بهبود کیفیت هوا دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: یکی از مشکلات کشور مربوط به صنعت خودرو است و نارضایتی‌هایی بین مردم و رسانه‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: فاصله واحد‌های صنعتی با سکونتگاه‌های شهری در نقاط مختلف استان سمنان دست‌کم ۲ کیلومتر است و در مرکز استان هر واحد صنعتی بین ۹ تا ۱۱ کیلومتر با جمعیت شهری فاصله دارد و غبار و ذرات معلق صنعت عامل اصلی آلودگی هوا در این استان نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: باید به مدیریت ترافیک و مسایل شهری در آلودگی هوا نگاه ویژه شود؛ چرا که این عوامل نقش پررنگ‌تری نسبت به صنعت در آلودگی هوای سمنان دارند.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن با توجه به اقلیم استان سمنان که رو به خشکی رفته، با اهتمام پیگیری می‌شود، اضافه کرد: توسعه اقتصاد بر پایه صنعت دیجیتال، علوم پایه و صنایع دانش‌بنیان و توسعه صنعت با تاکید بر راه‌اندازی طرح‌های تحقیق و توسعه در واحد‌های تولیدی در اولویت است.

وی اظهار کرد: ۴۰ واحد صنعتی استان سمنان دارای طرح تحقیق و توسعه هستند که ایجاد این تعداد واحد طی یکسال و نیم گذشته جهشی در پایه اقتصادی استان سمنان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.