جنگنده‌های آمریکا برای هشدار به جدایی طلبان صرب، بر فراز آسمان بوسنی و هرزگوین به پرواز در خواهند آمد.

از رویترز، سفارت آمریکا در سارایوو اعلام کرد که دو جنگنده اف ۱۶ امروز دوشنبه بر فراز بوسنی به پرواز در خواهند آمد.

سفارت آمریکا مدعی شده این اقدام به منظور تاکید بر حمایت واشنگتن از تمامیت ارضی این کشور اروپایی در مقابل فعالیت جدایی طلبان صرب صورت می‌گیرد.

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای خبر داد که این عملیات پروازی بخشی از رزمایش هوا به زمین دو جانبه خواهد بود که همراه با نیرو‌های ملی مسلح بوسنی در مناطق شمالی این کشور حوزه بالکان که تحت کنترل صرب‌ها نیست، صورت خواهد گرفت.

آمریکا معتقد است که «میلوراد دودیک» رهبر ملی گرا منطقه صرب نشین پس از جنگ بوسنی که خواستار پیوستن به صربستان است، اظهارات تحریک آمیزی را مطرح کرده است.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: این تمرین دوجانبه نمونه‌ای از همکاری‌های نظامی پیشرفته است که به صلح و امنیت در بالکان غربی کمک می‌کند و همچنین نشان‌دهنده تعهد ایالات متحده به تضمین تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین در مواجهه با ضد «دیتون» و فعالیت‌های تجزیه طلبانه است.

دیتون موافقت‌نامه صلحی بود که در نوامبر ۱۹۹۵ در پایگاه نیروی هوایی رایت-پترسون در نزدیکی دیتون، اوهایو در آمریکا تنظیم شد. این موافقت‌نامه رسماً در ۱۴ دسامبر ۱۹۹۵ در پاریس امضاء شد و با امضاء آن جنگ بوسنی پایان یافت.

واشنگتن میانجی قرارداد دیتون بود که به جنگ ۱۹۹۲-۱۹۹۵ بوسنی پایان داد، که در آن حدود ۱۰۰ هزار نفر کشته و دو میلیون نفر آواره شدند. این معاهده بوسنی را به یک جمهوری صرب (RS) و یک فدراسیون مشترک کروات‌ها و بوسنیایی‌ها با یک دولت مرکزی نسبتا ضعیف تقسیم کرد.

عصر روز دوشنبه صرب‌های بوسنی جشن‌های استقلال را آغاز می‌کنند که دادگاه قانون اساسی بوسنی آن‌ها را ممنوع اعلام کرده است. همچنین رژه پلیس و نیرو‌های ویژه برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن)
۰۷:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
بر طبق احادیث و روایات، مردم تهران همراه با روس و چین با امام زمان(عج) خواهند جنگید؛ لذا چاره در تجزیه ایران است:

در روایت است: «أَنَّهُ يَفْتَحُ قُسْطَنْطَنِيَّةَ وَ اَلرُّومِيَّةَ وَ بِلاَدَ اَلصِّينِ؛
به درستی که امام زمان(عج) استانبول و ترکیه و تمام چین را فتح می کند.»
الغيبة (للطوسی) ج۱ ص۴۷۶
اثبات الهداة ج۵ ص۱۳۷

منظور از قسطنطنیه، استانبول است و منظور از الرومیه، ترکیه است همانند مولوی که اعراب به وی الرومی می گویند.

امام باقرالعلوم علیه السلام می فرماید: «مَعَهُ سَيْفٌ مُخْتَرَطٌ يَفْتَحُ اَللَّهُ لَهُ اَلرُّومَ وَ اَلصِّينَ وَ اَلتُّرْكَ وَ اَلدَّيْلَمَ وَ اَلسِّنْدَ وَ اَلْهِنْدَ وَ كَابُلَشَاهٍ وَ اَلْخَزَرَ؛
همراهش(امام زمان) اسلحه ای بران است که خدا برایش ترکیه و چین و ترکستان شرقی و تهران و هندوستان و افغانستان و روسیه را فتح می کند.»
مختصر البصائر ج۱ ص۴۹۴

وَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ سَعِيدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْهَاشِمِيِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ يُوسُفَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ دَاوُدَ اَلْحَدَّادِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: لاَ تُنَاكِحُوا اَلزِّنْجَ وَ اَلْخَزَرَ فَإِنَّ لَهُمْ أَرْحَاماً تَدُلُّ عَلَى غَيْرِ اَلْوَفَاءِ قَالَ وَ اَلسِّنْدُ وَ اَلْهِنْدُ وَ اَلْقَنْدُ لَيْسَ فِيهِمْ نَجِيبٌ يَعْنِي اَلْقُنْدُهَارَ .
على بن داوود گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود:
با زنان زنج(سیاه پوست) و خزر(روس) ازدواج نكنيد، چرا كه رحم‌هاى آنان نشانگر عدم وفاى به پيمان است. حضرتش فرمود: و با هنديان، اهل سند و افغان نيز ازدواج نكنيد كه نجيب نيستند.
الکافي ج۵ ص۳۵۲
عوالي اللئالي ج۳ ص۳۰۲
الوافي ج۲۱ ص۱۱۴
وسائل الشیعة ج۲۰ ص۸۲

وب سایت روسیه- خزرها همان روس ها هستند:
https://topwar.ru/195424-kak-hazary-sozdali-rus.html

خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله می فرماید: «بين شما و بنى اصفر (زردپوستان= چین) صلحى برقرار مى شود كه آنها به مدت باردارى زنى (بعد از 9 ماه) به شما خيانت مى كند و با هشتاد لشگر از راه زمين و دريا به شما حلمه ور مى شوند كه هر لشگر شامل دوازده هزار سرباز است كه بين يافا و عكا فرود مى آيند و فرمانرواى آنها كشتى هايشان را به آتش مى كشاند و به ياران خود دستور مى دهد كه از سرزمين و كشورتان دفاع و مبارزه كنيد، آنگاه جنگ و كشتار از دو طرف آغاز مى شود. و سربازان و سپاهيان به كمك يكديگر مى شتابند حتى كسانى كه در حضر موت يمن هستند به يارى شما مى آيند.»
(نسخه خطى ابن حماد ص 141)

«وَ قَالَ: أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلصَّيْرَفِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَدَقَةَ وَ اِبْنِ أُذَيْنَةَ وَ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ جَمِيعاً عَنْ يَعْقُوبَ اَلسَّرَّاجِ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: ثَلاَثَ عَشْرَةَ مَدِينَةً وَ طَائِفَةً يُحَارِبُ اَلْقَائِمَ أَهْلُهَا وَ يُحَارِبُونَهُ: أَهْلُ مَكَّةَ وَ أَهْلُ اَلْمَدِينَةِ وَ أَهْلُ اَلشَّامِ وَ بَنُو أُمَيَّةَ ، وَ أَهْلُ اَلْبَصْرَةِ وَ أَهْلُ دَشْتِ مَيْسَانَ وَ اَلْأَكْرَادُ وَ اَلْأَعْرَابُ وَ ضَبَّةُ وَ غَنِيٌّ وَ بَاهِلَةُ وَ أَزْدُ اَلْبَصْرَةِ وَ أَهْلُ اَلرَّيِّ؛
يعقوب سرّاج گويد: شنيدم امام صادق عليه السّلام مى‌فرمود: «سيزده شهر و جماعت مردمش با قائم(عج) مى‌جنگند و او نيز با آنان مى‌جنگد: اهل مكّه، اهل مدينه، اهل شام(سوریه و لبنان و فلسطین)، (اعقاب) بني اميّه، اهل بصره(مقاومت عراق)،اهل دشت ميسان(دشت میشان یا سوسنگرد خوزستان)، كردها، اعراب، ضبّه(حجاز)، غنى، باهله، أزد(انصارالله یمن)،و مردم رى(تهران).»
(الغيبة (للنعمانی) ج۱ ص۲۹۹
اثبات الهداة ج۵ ص۱۶۷
بحار الأنوار ج۵۲ ص۳۶۳)

لینک را ملاحظه فرمایید:

https://fa.wikifeqh.ir/%D8%A2%D9%84_%D8%B6%D8%A8%D9%87

خواهشمند است مقدمات تجزیه ایران را فراهم آورید. شهر تهران به دشمنان امام زمان(عج) واگذار گردد تا با تهرون ترون گویان با خدا بجنگند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
هرجا صدای تفنگ و توپ و انفجار و قتل و غارت شنیدید همان حوالی دنبال دست دراز و شوم یانکیها بگردید.
آخرین اخبار