دیدار وزیر خارجه آلمان از کرانه باختری به همراه یک گروه حقوق بشری

آنالنا باربوک در سفر به سرزمین‌های اشغالی از مناطق آسیب دیده فلسطینی در کرانه باختری دیدن کرد.

کشور‌های اروپایی که خود را مهد آزادی‌های مدنی و حمایت از حقوق بشر می‌دانند از زمان آغاز توحش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه در هفتم اکتبر در کنار تل آویو ایستاده و خود را حامی اقدامات نظامی این رژیم معرفی کرده‌اند. با این حال، کشته و زخمی شدن ۴ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه باعث شده است این کشور‌ها ژست‌های جدید حقوق بشری به خود بگیرند. 

به گزارش الجزیره، آنالنا باربوک، وزیر خارجه آلمان که در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد، امروز با یک گروه حقوق بشری به نام بی تی سلم (BTselem) از کرانه باختری دیدن کرد.

گروه حقوق بشری بی تی سلم که به مرکز حقوق بشر در قلمرو‌های اشغالی شهرت دارد در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: وزیر خارجه آلمان در بازدید از کرانه باختری تاثیر خشونت‌های شهرک نشینان صهیونیست که با حمایت اسرائیل علیه فلسطینیان انجام می‌شود را به چشم دید. 

در ادامه این پیام آمده است: باربوک در این دیدار با دو زمین دار فلسطینی به نام‌های محمد و سمحان شریته گفت‌وگو کرد. آن‌ها در این گفت‌وگو به تشریح جزئیات آسیب‌هایی که طی دهه‌ها از حملات شهرک نشینان به زمین‌ها و دارایی‌های‌شان انجام شده بود، پرداختند. این دو فرد به تازگی مجبور به ترک خانه و زمین‌شان تحت اجبار نظامیان صهیونیست شده‌اند. 

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر میزان حملات شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که نظامیان صهیونیست نه تنها از فلسطینیان حمایت نمی‌کنند بلکه با قدرت نظامی خود شهرک نشینان را در این امر یاری می‌کنند. 

وزیر خارجه آلمان پیش‌تر در گفت‌وگو با مقامات صهیونیست تل آویو را مسئول حفاظت از جان فلسطینیان در کرانه باختری دانسته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۹ دی ۱۴۰۲
بربوک یهودی اول رفته بود به جولان اشغالی
آخرین اخبار