دیدار بلینکن و بورل در عربستان پیرامون جنگ غزه

وزیر خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ریاض با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

تلاش‌های دیپلماتیک به منظور رسیدن به یک راهکار سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ غزه به دلیل خوی توحش گونه رژیم صهیونیستی برای ادامه کشتار فلسطینیان بی ثمر بوده است. در حالی جبهه غرب به رهبری آمریکا می‌کوشد مانع از گسترش درگیری‌ها در منطقه شود که شمار تلفات غیرنظامیان در غزه به بیش از ۲۳ هزار تن رسیده است. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در ریاض، پایتخت عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کردند. 

این دو مقام ارشد دیپلماتیک آمریکا و اتحادیه اروپا با هدف گفت‌وگو با طرف سعودی پیرامون جنگ غزه به عربستان سفر کرده‌اند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدار گفت: دو طرف در این گفت‌وگو‌ها پیرامون تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و ممانعت از باز شدن جبهه‌های نبرد جدید به رایزنی پرداختند. 

بلینکن اواخر امروز به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد و با مقامات ارشد صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. با این حال، تهدید مقامات اسرائیل به آواره ساختن فلسطینیان از غزه موضوعی است که بر حمایت‌های آمریکا از این رژیم سایه افکنده است. 

وزیر خارجه آمریکا امروز در دیدار با محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی بر تعهد واشنگتن بر تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرده بود، موضوعی که تل آویو به آن باور ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار