آتش به جان اراضی جنگلی سراوان رشت افتاد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: اراضی جنگلی سراوان رشت از صبح امروز دچار حریق شده است.

سرهنگ محمدحسین قربانی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اظهار کرد: اراضی جنگلی سراوان رشت از صبح امروز (سه شنبه) دچار حریق شده و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و آتش‌نشانی برای اطفاء حریق در این منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به سرعت وزش بادگرم در منطقه سراوان رشت اضافه کرد: تا این لحظه نمی‌توان از وسعت حریق اطلاعاتی ارائه داد، اراضی جنگلی سراوان رشت به صورت خطی و لکه‌ای در حال سوختن است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطرنشان کرد: به جز اراضی جنگلی سراوان رشت تاکنون در هیچ نقطه دیگر از مناطق جنگلی و مراتع استان آتش سوزی گزارش نشده‌است.

وی از مردم خواست ضمن مراقبت از اراضی جنگلی، آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مراتع را از طریق تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

هواشناسی گیلان نسبت به وزش باد جنوبی و گرم شدید و خیلی شدید در استان هشدار داد و اعلام کرد: با ورود سامانه آب هوایی جدید به استان شاهد وزش باد جنوبی از روز دوشنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه در استان خواهیم بود.

منبع: ايرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۹ دی ۱۴۰۲
متاسفانه بارندگی در خطه شمال همانند سایر نقاط کشورخیلی خیلی کم شده، از طرفی سود جوها به گونه ای مغزها را شسشو داده اند که شمال دارای منابع آبی و طبیعی خوبی می باشد از طرفی دست می برند روی جنگل های میلیون ساله هیرکانی شالیزارها و...تا همین افراد را صاحب ویلا و زمین کنند.
شمال بدون باران زیبا می باشد؟؟؟؟ باران جنگل در هم تنیده شده است ...