معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ درصد خسارت‌های بخش کشاورزی مربوط به باغ‌ها به ویژه میوه‌های هسته‌دار است که نشان می‌دهد در این خصوص باید مراقبت بیشتری داشت.

عبدالله فتح الله زاده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به خسارت بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریالی حوادث غیرمترقبه به محصولات کشاورزی استان گفت: امسال ۶۷ هزار و ۳۹۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان دچار خسارت شده که بیش از ۵۵ هزار هکتار آن مربوط به باغ‌ها بوده که ارزش آن به ۱۵ هزار میلیاد ریال می‌رسد.

وی اضافه کرد: میزان خسارت وارد شده به اراضی زراعی دیم ۱۵۴ میلیارد ریال در سطح ۱۲ هزار هکتار و اراضی زراعی آبی نیز ۳ هزار و ۵۳۵ هکتار و به میزان ۶۰۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

فتح الله زاده ادامه داد: علاوه بر آن، ۵۵ میلیارد ریال خسارت نیز به دام‌های بزرگ و کوچک استان وارد شده که ۵۹۷ راس دام را شامل می‌شود.


به گفته معاون برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، بیشترین شهرستان‌های خسارت دیده در استان شامل شهرستان‌های سلماس، خوی، ماکو، بوکان، ارومیه، مهاباد و میاندوآب است و بیشترین عوامل خسارت نیز سرمازدگی، سیل و تگرگ به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.