معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

رفع تعهد ارزی مهم‌ترین چالش صادرکنندگان استان بوشهر است

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: رفع تعهد ارزی یا پیمان سپاری ارزی مهم‌ترین چالش صادرکنندگان استان بوشهر است.

علی باستین روز سه شنبه در بازدید از واحد‌های شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: امروز با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی از طرح‌های صادرات محور دشتستان بازدید کردیم.

وی افزود: مشکلات را احصا کرده و با فعالان حوزه صادرات محصولات مزیتی بویژه خرما، آبزیان و گوجه فرنگی، نشستی برگزار خواهیم کرد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: چالش‌ها و مشکلات حوزه صادرات و واردات را بررسی و تا حد توان نسبت به رفع مشکلات موجود اهتمام می‌ورزیم.

باستین از برگزاری نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: این نشست با حضور معاون وزیر خارجه برگزار می‌شود و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و واردکنندگان و بازاریان نیز چالش‌های این حوزه را مطرح می‌کنند.

باستین یادآور شد: جلسات خوبی برای بهبود وضعیت صادرکنندگان برگزار شد و زمینه رفع مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی با تدابیر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه فراهم خواهد شد.

وی از افزایش سرمایه گذاری خارجی در استان بوشهر خبر داد و گفت: ظرفیت‌های مهم سرمایه گذاری استان را مطرح کردیم و امیدوارم به نتایج مورد نظر برسیم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر به مشکلات عمده صادرکنندگان استان پرداخت و افزود: رفع تعهد ارزی یا پیمان سپاری ارزی مهم‌ترین چالش صادرکنندگان استان بوشهر است که مقرر شد با تدابیر وزارت خارجه و وزارت جهاد کشاورزی مرتفع شود.

باستین اضافه کرد: حمایت از صادر کنندگان استان در کشور‌های هدف صادرات محصولات و تولیدات بومی استان بوشهر، مورد تاکید است که وزارت خارجه در این راستا همکاری لازم را انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.