انتقاد ایران از حمایت بی‌شائبه آمریکا از جنایات اسرائیل

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: ممانعت ایالات متحده از اجرای وظایف شورای امنیت، در تضاد با درخواست‌های جهانی برای پایان خونریزی در غزه است.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به سوءاستفاده آمریکا از وتو و مخالفت با آتش بس در نوار غزه افزود: «ممانعت ایالات متحده از اجرای وظایف شورای امنیت وفق منشور ملل متحد، عمیقا در تضاد با درخواست‌های جهانی برای پایان دادن به خونریزی است، طبیعت ذاتی بشر برای حفظ جان انسان‌ها را به چالش می‌کشد، و اصول اساسی حقوق بین الملل، از جمله حقوق بشردوستانه و حقوق بشر را نقض می‌کند.»

ایروانی با اشاره به انتصاب خانم سرگید کاگ، به عنوان هماهنگ کننده ارشد بشردوستانه و بازسازی غزه گفت: «ما امیدواریم که مکانیسم نظارتی تازه تأسیس، وظایف خود را به نحو احسن و بدون معانعت و یا دخالت رژیم اسرائیل انجام دهد. در عین حال جمهوری اسلامی ایران معتقد است که تنها راه عملی برای ادامه، جلوگیری و توقف تجاوز جنایتکارانه و نسل کشی علیه غیرنظامیان بی گناه غزه، برقراری آتش بس پایدار و بادوام، اطمینان از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و توقف جنگ و جلوگیری از آوارگی اجباری مردم در نوار غزه است.»

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به رنج روزافزون مردم غزه اظهار کرد: دولت ایالات متحده با یک انتخاب حیاتی روبرو است: می‌تواند به مسیر فعلی سیاست‌های غلط خود ادامه دهد و یا می‌تواند از حمایت بی قید و شرط از اسرائیل اجتناب کند. بدون چنین حمایتی، اسرائیل در ادامه اقدامات خشونت‌آمیز و نسل‌کشی خود علیه مردم فلسطین با مشکلاتی جدی مواجه خواهد بود.

اولین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال جاری میلادی، روز سه شنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲، به منظور بررسی استفاده آمریکا از وتو برای ممانعت تصویب اصلاحیه پیشنهادی روسیه به قطعنامه ۲۷۲۰ شورای امنیت برگزار شد.

اصلاحیه مذکور در نشست ۲۲ دسامبر شورای امنیت مطرح شد و خواستار درخواست توقف پایدار درگیری‌ها در غزه بود، که با مخالفت و وتوی آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت ناکام ماند.

در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نماینده آمریکا، در مواضعی منفعلانه و با ندیده گرفتن موضع یکپارچه بین المللی در خصوص ضرورت برقراری آتش بس در نوار غزه، پیشنهاد ارائه شده توسط روسیه را اقدامی در جهت مخالفت با دیپلماسی یکجانبه آمریکا برای حل بحران دانست.

بی عملی شورای امنیت و ناتوانی این نهاد در برقراری آتش بس در نوار غزه که تنها بدلیل حمایت بی دریغ آمریکا از جنایات اسرائیل صورت می‌پذیرد، مورد انتقاد عمده هیات‌های حاضر در نشست مجمع عمومی قرار گرفت.

پیشتر در ماه دسامبر، مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۵۳ رای مثبت در مقابل تنها ۱۰ رای منفی، قطعنامه پیشنهادی اتحادیه عرب متضمن درخواست برقراری آتش بس بشردوستانه را به تصویب رسانده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
انتقاد چیه عمو ؟ ما شاکی هستیم ، جهانیان شاکی هستند ، همه باید شکواییه ای مانند آفریقای جنوبی و شدید تر و مستند تر تهیه کنند تا جای زر زدن برای آمریکا و حق وتویش باقی نماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۰ دی ۱۴۰۲
زور مال امریکا پول مال امربکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
عزیز اون ممه رو لو لو برد ، آمریکا دیگه اون آمریکای ده سال قبل نیست ، دیگه دندوناش افتاده ، کافیه اکراین و ونزوئلا و کره شمالی و افغانستان و عراق و سوریه امروز را ببینیند
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا با جنایت تروریستی کرمان نشان داد هنوز از شهید سلیمانی می‌ترسد
۰۹:۵۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
آمریکا با جنایت تروریستی کرمان نشان داد هنوز از شهید سلیمانی می‌ترسد
دفاع از مردم مظلوم منطقه و زنان و کودکان تحت ستم و پاکسازی منطقه از داعش به برکت مجاهدت‌ها و مقاومت‌هایی بود که شهید قاسم سلیمانی و همرزمان او رقم زدند.
Iran (Islamic Republic of)
داعش از سال 2011 تاکنون مانند صهیونیست‌ها و آمریکا به دنبال کشتار زنان و کودکان بی‌گناه است.
۰۹:۴۰ ۲۰ دی ۱۴۰۲
داعش از سال 2011 تاکنون مانند صهیونیست‌ها و آمریکا به دنبال کشتار زنان و کودکان بی‌گناه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۰ دی ۱۴۰۲
چرا سازمان ملل در این مدت 96 روز است که متأسفانه در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
چرا شورای امنیت سازمان ملل در این مدت 96 روز است که متأسفانه در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
چرا شورای حقوق بشر سازمان ملل در این مدت 96 روز است که متأسفانه در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چون سازمان ملل و شورای امنیت و شورای حقوق بشر خر خودشونه و این خر را تا حسابی سیخ نزنی از جایشان تکان نمی خورند ، تازه اگر سیخ زدن حسابی نباشه آمریکا پوزبندشان را با حق وتو مجکم می کند تا فریادشان در نیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۰ دی ۱۴۰۲
حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
گروهک تروریستی داعش در خدمت رژیم صهیونیستی است
داعش را آمریکایی‌ها درست کردند، اما امروز این گروهک تروریستی در خدمت رژیم صهیونیستی است، قبلا همین گروهک در سوریه و عراق فعالیت داشت و همه این‌ها نشان از ترس رژیم صهیونیستی از قدرت کشورهای منطقه است.
داعش را آمریکایی‌ها درست کردند، اما امروز این گروهک تروریستی در خدمت رژیم صهیونیستی است، قبلا همین گروهک در سوریه و عراق فعالیت داشت و همه این‌ها نشان از ترس رژیم صهیونیستی از قدرت کشورهای منطقه است.

داعش یک گروه دست‌ساز توسط سرویس‌های سیا ـ انگلیس ـ سعودی‌ها و موساد بوده و هست؛ داعش که با حمایت دولت آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ای و عربی ساخته شد از آشوب‌های سوریه و ضعف ارتش و نیروهای امنیتی در عراق استفاده کرد و توانست بخش‌هایی از خاک سوریه و عراق را اِشغال کند.

داعش جنایتکار از سال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند
داعش منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
بی تردید مدیریت، هدایت و پشتیبانی اینگونه اقدامات تروریستی از سوی عربستان سعودی و انگلیس و آمریکا صورت گرفته و علیه کشورهای منطقه اعمال می‌شود.
امروز آثار مخرب تروریسم دولتی را که توسط عربستان و انگلیس و آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه حمایت می‌شود در عراق، سوریه، افغانستان و یمن و سایر کشورها از جمله برخی کشورهای اروپایی مشاهده می‌کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۰ دی ۱۴۰۲
به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای وتوی این قطعنامه آمریکا برضد انصار الله یمن توسط روسیه و چین است. این دو کشور باید ضمن وتوی این قطعنامه اینکار خود را پاسخ جهان به وتوی مکرر قطعنامه های ضد اسرائیلی در خصوص غزه توسط امریکا عنوان نمایند.
آخرین اخبار