تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در کرمان

۵۲ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سراسر استان کرمان تشکیل شده است. 

حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان کرمان در دادگستری گفت: ۵۲ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سراسر استان تشکیل شده است.

وی افزود: دادستان‌ها باید جرائم انتخاباتی حوزه‌های خود را بررسی کنند و این یک تکلیف قانونی است.

 ذوالعلی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه پیش‌ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس هزار و ۲۵۲ نفر بود، گفت: پس از بررسی پرونده‌ها ۶۴۵ نفر ثبت نام قطعی داشتیم که از این تعداد در مرحله اجرایی ۴۸۲ نفر تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۱۵۶ نفر از داوطلبان عدم تایید یا عدم احراز برای آن‌ها ثبت شد، افزود: از این تعداد ۱۱۱ نفر به عدم تایید یا عدم احراز خود اعتراض کردند و ۴۵ نفر تمکین کرده و ادامه ندادند.

وی از تایید ۵۶ درصد داوطلبان خبر داد و تصریح کرد: هم تعداد و هم درصد افراد تایید شده نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشته که اسامی آن‌ها طی روز‌های ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اعلام شده است.

ذوالعلی بیان داشت: تا امروز ۱۴۰ نفر اعتراض داشتند و نگاه ما مصلحت اندیشی و گروه‌های سیاسی مدنظر ما نبوده است.

جلالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه دور‌های آموزشی برای برگزار کنندگان انتخابات را آغاز کردیم، گفت: در حوزه فضای مجازی برای مشارکت باید تقویت صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار