ولایتمداری و ولایت پذیری فلسفه محبوبیت شهید سلیمانی

معان حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:شخصیت شهید سلیمانی یک شخصیت عظیم و بزرگی بود و راز محبوبیت این شخصیت بزرگ ولایتمداری و ولایت پذیری است.

سردار سهراب‌علی شمخانی معان حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شخصیت شهید سلیمانی یک شخصیت عظیم و بزرگی بود و این شخصیت‌های بزرگ تکرار نشدنی هستند.

وی اضافه کرد: محبوبیت سردار سلیمانی مرز مشخصی نداشته و ندارد و وی در بسیاری از کشور‌ها دارای وجهه خوبی است.

سردار شمخانی تاکید کرد:شهید سلیمانی مصداق فراز‌های زیارت عاشوراست و حتی دشمن هم در بیان شخصیت وی با احترام ویژه‌ای نسبت به او صحبت می‌کند.

معان حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت:آمریکایی‌ها پس از ناکامی‌های مختلف در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام به ایجاد و تاسیس داعش کردند و آثار اقدامات این گروه تا سال‌ها ادامه داشت، اما شهید حاج قاسم سلیمانی در خط مقدم مقابله با داعش توطئه‌های این گروه را خنثی کرد.

سردار شمخانی در ادامه با اشاره به شکل گیری جبهه مقاومت در نقاط مختلف دنیا بیان کرد: امروز حاج قاسم سلیمانی و راه وی در تمام دنیا حتی آمریکای لاتین یک مکتب شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پرونده ترور شهید سردار قاسم سلیمانی یک دادخواست کیفری علیه ترامپ و پمپئو از سران دولت آمریکا است.

وی افزود: قوه قضاییه با دستور ویژه درحال پیگیری این پرونده کیفری بوده و فرآیند آن درحال انجام است.

سردار شمخانی اضافه کرد: اقرار کردن ترامپ به ترور شهید سلیمانی نیاز به مدرک و سند ندارد، اما اگر بخواهیم دادگاهی مثل منافقین تشکیل دهیم باید تمام فرآیند آن را سپری کنیم و اگر لازم شد وکیل تسخیری نیز بکار بگیریم.

وی ادامه داد: امروز مردم پای شکایت از آمریکا ایستاده‌اند و با مراجعه به محاکم حقوقی در تهران معتقدند که آمریکا سردار شهید سلیمانی قهرمان ملی آن‌ها را گرفته و موجب تأملات روحی شده است.

این مسئول گفت: تمام جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی را دسته بندی کرده و یک به یک درحال پیگیری هستیم، به هرحال در این دهه‌های گذشته ایالات متحده آمریکا تمام قواعد و مقررات بین المللی مثل حقوق بشر، کنوانسیون‌ها و منشور‌ها را زیر پا گذاشته است.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما باید در شورای امنیت طرح دعوی می‌کردیم، تازه اگر هم از سوی شورا این طرح رد می‌شد، لااقل الان درخواست ما ثبت شده بود و به نحوی دیگر قابل پیگیری بود.

سردار شمخانی با بیان اینکه به زودی ترامپ و پمپئو از سران دولت آمریکا به سزای عمل خودشان می‌رسند، اضافه کرد: دیگر آبرویی برای استکبار نمانده است، امروز مردم دنیا هیات منصفه جنایات استکبار شده‌اند و مقابل این رفتار‌ها معترض هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار