رئیس قوه قضاییه:

دشمنان به دنبال القاء ناامیدی در مردم هستند / برخی تبلیغات سوء دشمنان با هدف از بین بردن دین است

محسنی اژه‌ای گفت: دشمنان تلاش دارند با القاء حس ناامیدی، مردم را از صحنه خارج کنند و میان مردم و مسئولان تفرقه و انشقاق و دوقطبی ایجاد کنند.

نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) صبح امروز چهارشنبه (۲۰ دی) در مشهد اردهال کاشان و در آستان مقدس آن حضرت، با حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از مقامات لشکری و کشوری طلاب و روحانیون و پیرغلامان اهل بیت علیهم‌السلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در این کنگره با اشاره به مقام شامخ و رفیع حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: امروز در سالروز شهادت حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) به مشهد آن شهید در مشهد اردهال کاشان آمده‌ایم تا به محضر ذوات مقدسه معصومین عرضه داریم که تا پای جان و تا آخرین قطره خون خود، در مسیر اسلام و ارزش‌های اسلامی ثابت قدم می‌مانیم.

رئیس دستگاه قضا با تشریح زندگی و اقدامات مجاهدانه «سفیر شهید» حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع)، گفت: در عصری که طاغوت زمان مشغول ظلم و ایجاد انحراف و فساد و القاء شبهات بود، مردم این خطه از ایران اسلامی برای حجت خدا و امام زمان خود یعنی امام محمدباقر (ع) پیام عرضه داشتند که یابن رسول‌الله برای نجات و راهنمایی و عاقبت‌بخیری ما در زمانه تاخت و تاز طاغوت، سفیری را بفرستید و حضرت امام محمد باقر (ع) فرزند خود یعنی حضرت علی بن محمد الباقر (ع) را به این مأموریت خطیر فرستادند؛ این اقدام حضرت امام محمد باقر (ع) از آن حیث بود که در این خطه در آن عصرِ جولان طاغوت، نیاز به فردی با کلام نافذ و نورانیت وجودی بود تا راهنما و هادی مردم و حافظ آن‌ها از بلایای ناشی از شبهات و القائات مسموم باشد؛ البته اینکه امام، فرزند خود را به این مأموریت اعزام فرمودند نیز نشان‌دهنده شایستگی مردم این خطه است.

 رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به جانفشانی‌هایی که در طول قرن‌ها برای پیروزی و ظفرمندی جبهه حق و اسلام ناب صورت گرفته است، گفت: ما کارگزاران نظام بر کرسی‌هایی نشسته‌ایم که برای آن‌ها خون‌های پاکی در جهت احقاق حق و شکست باطل بر زمین ریخته شده است، پس وای به حال ما اگر به خاطر خود یا یک جریان و جناح سیاسی بخواهیم از جایگاه‌های‌مان سوء‌استفاده کنیم؛ وای به حال ما اگر در این مسئولیت‌های خطیری که برعهده داریم، کم به فکر مردم و ارزش‌های اسلامی باشیم.

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به حربه‌ها و ترفند‌های دشمنان برای مخدوش کردن ارزش‌های دینی در افکار مردم و جوانان ما، اظهار داشت: برخی از این اباحه‌گری‌ها، برهنگی‌ها، فساد‌های مالی، فتنه‌ها، تبلیغات سوء، شبهه‌افکنی‌ها و القائات مسموم با همان هدف از بین بردن دین و آموزه‌های دینی از ناحیه دشمن هدایت می‌شود؛ البته نمی‌خواهم بگویم که هر کسی که بی‌عفتی می‌کند هدفش نابودی دین است، اما باید توجه داشت که گرداننده و پشت پرده این قبیل اقدامات، دشمن است که درصدد نابودی دین می‌باشد.

قاضی‌القضات تصریح کرد: همه ما موظف و مکلف هستیم در برابر این تهاجم بزرگ فرهنگی دشمن بایستیم؛ دشمن برای پیشبرد این تهاجم فرهنگی سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده و بودجه زیادی را برای تحقق آن اختصاص داده است؛ لهذا همه ما وظیفه تبیین‌گری برعهده داریم و باید به تبیین و شناساندن توطئه‌های شوم دشمنان بپردازیم و در این زمینه تذکرات لازم را بدهیم و اقدامات مقتضی را اتخاذ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تذکرات و ارشادات لسانی و اقدامات فرهنگی و تربیتی، گفت: باید توجه داشت که همواره همه افراد را نمی‌توان با موعظه و نصیحت از اقدامات مجرمانه بازداشت؛ در مواردی علاوه بر تبیین‌گری و کار فرهنگی که باید انجام شود، نیاز به کار قضایی و انتظامی نیز می‌باشد؛ امروز باید در کنار مقوله تبیین، تیغ عدالت هم قرار بگیرد و این دو امر با هم به جلو بروند؛ کسانی که حرف حق را می‌شنوند، اما معاندانه در برابر آن ایستادگی می‌کنند و می‌خواهند ایجاد فتنه کنند، نباید اجازه جولان یابند و باید در برابر آن‌ها هوشیارانه عمل کرد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: امروز همه ما وظیفه داریم تا با جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر و پاسخگویی به شبهات، اجازه ندهیم معاندان و عناصر دشمن، ارزش‌های دینی و الهی را زیرپا بگذارند و از این طریق امنیت جانی و روانی مردم ما را به خطر بیندازند؛ باید در مقابل این معاندان و عناصر دشمن ایستاد و تنها حرف زدن کافی نیست.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: دشمنان به درستی متوجه شده‌اند که رمز پیروزی‌ها و عبور از بحران‌ها در تمام طول این ۴۵ سال از عمر نظام، اتحاد و پیوستگی و یگانگی مردم و تبعیّت آن‌ها از، ولی ّامر و رهبری مقتدر و بصیر است؛ لذا دشمن تمام تلاش خود را مصروف داشته تا به تضعیف و تخفیف این دو رکن بپردازد.

رئیس عدلیه افزود: دشمنان تلاش دارند با القاء حس ناامیدی، مردم را از صحنه خارج کنند و میان مردم با یکدیگر و میان مردم با مسئولان تفرقه و انشقاق و دوقطبی ایجاد کنند؛ دشمن می‌داند که رمز توفیقات ما در عرصه‌های مختلف از موضوعات نظامی و امنیتی تا مقولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و حتی فائق آمدن بر جنگ اقتصادی، حضور مردم در صحنه است، لذا تلاش دشمن معطوف به خارج کردن مردم از صحنه‌ی حمایت و همراهی نظام است.

وی تصریح کرد: درست است که نیرو‌های مسلح ما دارای ادوات و تجهیزات بازدارنده و قدرتمند هستند و این موضوع قدرت بازدارندگی برای ما دارد، اما باید توجه داشت که محتمل است دشمنان نیز دارای چنین تجهیزات و ادواتی باشند، اما آن چیزی که ما داریم و دشمنان از آن بی بهره اند، همین حضور مردم در صحنه‌های مختلف حمایت از نظام است؛ دشمنان از حضور گسترده و پر شور و شعور مردم ما در مناسبت‌های دینی و ملی و در تعظیم شعائر هراس و واهمه دارند و همین امر نقطه اصلی قوت ما در برابر دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: یکی از جلوه‌های حضور مردم در صحنه، مشارکت آن‌ها در امر انتخابات است؛ دشمن درصدد القاء بی‌فایده بودن انتخابات است، لذا مردم ما باید مؤثر بودن انتخابات را با مشارکت گسترده خود و انتخاب درست خود و مطالبه‌گری مستمر خود، به همه جهانیان به اثبات رسانند؛ باید زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه را فراهم آوریم تا حربه دشمن در تفرقه‌افکنی و دوقطبی‌سازی‌های دروغین، خنثی و بلااثر گردد. 

رئیس قوه قضاییه در پایان سخنانش تاکید کرد: امیدواریم امامزاده‌ها و آستان‌ها و بقاع متبرکه در ایران اسلامی هر چه زودتر به قطب فرهنگی تبدیل شوند و صرفاً مکان‌هایی برای زیارت و زیارت‌خوانی نباشند بلکه به پایگاه‌هایی برای نشر اسلام ناب و ایجاد وحدت هر چه بیشتر تبدیل گردند.

در جریان این آیین، پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی به کنگره بین‌المللی حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع)، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه مشهد اردهال قرائت شد؛ همچنین سخنان آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار ستاد کنگره بین‌المللی حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) نیز به نمایش درآمد.

«رجبی دوانی» دبیر علمی کنگره بین‌المللی حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) نیز طی سخنانی در این مراسم، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات دبیرخانه کنگره مذکور پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ظهیر حسن» از مبلغین دین مبین اسلام از کشور آمریکا نیز طی سخنانی به سه زبان انگلیسی، اردو و فارسی، بر ضرورت شناساندن بیشتر شخصیت حضرت علی‌ابن محمد باقر (ع) برای مردم سراسر جهان به ویژه مسلمانان و شیعیان تاکید کرد.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه کاشان در وصف کرامات و شخصیت حضرت علی‌ابن محمد باقر (ع)، شعرخوانی شاعر آیینی «احمد بابایی»، مداحی و مرثیه‌خوانی «مهدی رسولی» و اجرای قطعاتی توسط گروه سرود «عماران انقلاب» از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در پایان این آیین، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از تمبر یادبود نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی‌ابن محمد باقر (ع) رونمایی شد.

همچنین در جریان این کنگره، از فیلم زیارت مقام معظم رهبری به همراه خانواده از آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمدباقر (ع) در سال ۱۳۹۵، رونمایی شد.

گفتنی است در حاشیه برگزاری این کنگره، میز‌های خدمت قوه قضاییه برای ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مردم نیز دایر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
ما نا امید نیستیم فقط فقیر و کارگر و بدبختیم
دو تومن پول هم که داشتیم توی بورس از چنگمون در اوردین
دیگه برامون نه شما . نه اسراییل و نه دنیا مهم نیست
زودتر بمیریم و راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۲
فقر اختلاس رکود گرانی تورم بیکاری مشکل مسکن مشکل ریزگرد ها هوای آلوده و مازوت سوزی و خشک شدن دریاچه ارومیه و ..... اینا چیزی نیست که بخواد دشمن بگه راحت هر ایرانی با تمام وجود حسش می‌کنه حالا دشمن هم نگه و حتی یکی دو تاش کافیه برای دل خوش نبودن به این دولت حالا رای دادیم این چهل سال ته اش این شده مرگ بر منافقین و دشمنان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۲
اینها رو همه می دونند ولی تدابیر شما بیشتر از اینها به دین ضربه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۵۰ ۲۰ دی ۱۴۰۲
واقعا احساس درستی از درماندگی مردم ندارید؟ قیمت ارز و طلا باز یک ماهی هست صعودی شده و به دنبال آن قیمت همه اجناس بالا خواهد کشید. امروز طلا 18 نزدیک 2 و 600 هست یعنی نشانه گرفته قله 3 میلیونی رو این برای شما درک نمی آورد؟ با حقوق بالایی که به اندازه بی عرضگیتان است باید هم چیزی را درک نکنید و همه چیز را عالی بدانید. نمی دانم باید به شما بی عرضه ها دل خوش داشت؟ وقتی سر تیتر اخبار شما هستید مردم باز افسرده تر خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۰ دی ۱۴۰۲
ملت ایران ملت وفاداری است. اگه بخواهیم نمره بدهیم باید به مردم نمره خوبی داد. اگه مسولین به وظایف خود عمل کنند و مشکلات اقتصادی رو حل کنند هیچکس نمیتونه ملت رو نا امید کنه. مسولین باید متوجه باشند که در القاء ناامیدی و تنزل سرمایه های اجتماعی می توانند همان کاری را بکنند که دشمن می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۰ دی ۱۴۰۲
گوشت شده 700 تومن کار دشمنه ؟؟؟؟؟ سکه شده 32 طلا شده 2600 کار دشمنه ؟؟؟؟؟ حقوقها کفاف خرج رو نمیده کار دشمنه ؟؟؟؟؟؟؟ اجاره خونه سرسام آوره کار دشمنه ؟؟؟؟ پولهای ملت گونی گونی میره پای اعراب و فلسطین و لبنان کار دشمنه؟؟؟ جوونها بیکارن کار دشمنه ؟؟؟؟
خب میشه بپرسیم اونوقت شماها دارید چه کار می کنید که دشمن میاد وسط خاکتون مردم ما رو میکشه طلا رو بالا میبره گوشتم گرون میکنه جوونها هم بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۰ دی ۱۴۰۲
رئیس عدلیه باشی به ظلمی، که چندین ساله در بورس به مردم میشه واکنش نشون می دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۰ دی ۱۴۰۲
جناب آقای اژه ای دشمن نتوانسته و نمی تواند ور مردم ایجاد نامیدی کند و میان مردم و مسئول تفرقه بندازد. بلکه این خود مسئولین پارتی بازی‌ها و ... و ناعدالتی های موجود در جامعه هست که مردم را از نظام دلسرد می‌کند. به عنوان مثال وقتی در دادگاه‌های شما عدالت اجرا نگردد و حکم صاده متاثر از غیر قانون باشد دیگر دشمن اینجا کاره ای نیست مطمئن باش به پای شما و نظام نوشته می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۰ دی ۱۴۰۲
زمانه بدیه حاج اقای اژه ای !

تعهدات ایمان دین وجدان توکل احترام رحم مروت ریش سفیدی روز بروز کمرنتر میشه !
جامعه بی معنویت جامعه ای بیروح و بیرحم است !
Iran (Islamic Republic of)
یاسر رئوفی
۱۶:۱۴ ۲۰ دی ۱۴۰۲
ما کشاورزان‌گیلان هنوز برنج سال قبلمون رو نفروختیم برای امسالمون هم که روی دستاوون باد کرده ، چطور دلتون میاد خودتون هرماه حقوق بگیرید اما کشاورزان در چنین فلاکتی زندگی کنند ، اگه شما هم یک سال و نیم کار کردید و حقوق نگرفتید بعد هر چی شما بگید کشاورزان میپذیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ دی ۱۴۰۲
نوشتی رئیس عدلیه درست نیست اینطور بنویسی اگه عدلیه ای بود الآن بعد از ۴ سال سهامداران بورس غرق در ظلم نبودنپ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۰ دی ۱۴۰۲
بیشتر از دشمنان فاصله بین حقوقهای مدیران و مسعولان دلسوز با کارگران هست که القا که هیچ پدر اقتصاد و دین و ایمان مردما هم درآورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۰ دی ۱۴۰۲
جناب قاضی القضات:
بفرمایید برگزیدن زندگی لاکچری مسئولین برای خودشون وخانواده شون که اختلاف طبقاتی را درجامعه بوجودآوردند ،
بفرماییدروراست نبون مسئولین بامردم ،
بفرماییدحق وحقوق قائل شدن مسئولین درسطح بالا برای خودشون و ندادن حق وحقوق مکفی به کارمندان ، کارگران و عموم بازنشستگان و مردم.
بفرماییداختلاسهای کلان که عموما توسط خودیها انجام میشود.
بفرماییدفشارهای اجتماعی که روزبروز به مردم افزایش می یابد.
بفرماییدبیکاری جوانان که میانگین سن جوانان بیکارومجردبه 35 سال رسیده است.
بفرماییدتورم ،گرانی قوت وغذای مردم و دارو درمان، نهایتا کوچک شدن سفره مردم که سلامتی جسمی روحی مردم را تهدیدمیکند.
اینهاست که مردم را ازمسئولین نامید کرده وموجب دین ومذهب گریزی مردم خصوصا جوانان میشود.
ازشما بعنوان قاضی القضات این مملکت انتظارداریم که واقع بین باشید،بامفسدان اقتصادی و اخلاقی که دربین مسئولین و وابستگان آنها که کم هم نیستند و روز بروز چهره خبیث آنها برای مردم نمایان میشود، مقابله کنید.
وگرنه مردم همان مردمی هستند که درزمان جنگ با جان ومال خویش از این کشور دفاع کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۰ دی ۱۴۰۲
آیا نمیشود دهها میلیون خودرو وارد کرد و یا ساخت و به همین میزان هم خانه ساخت پس از ضعف مدیریت و بی عرضگی شما هم هست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۵۶ ۲۰ دی ۱۴۰۲
جناب اژه‌ای از ما گذشت ۶۸ سالم به فکر جوانان تازه ازدواج کرده باشید بیکار و ماهی سی میلیون کرایه تا کجا می توانم فرزندم را مثل خودم دین دار بدارم ؟ امثال فرزندم زیاد است سی سال در اکباتان بودم خدا لعنت کند آمریکا و اسرائیل و دشمنان اسلام را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۰ دی ۱۴۰۲
هر کس در انتخابات شرکت نکنه خائن وطن فروش و منافق هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
معلوم شکمت سیر و نفست از جای گرمی بلند میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
خاک بر سر بدبختت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۰ دی ۱۴۰۲
توی بورس پولمو پس بدین تا رای بدم
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۰ دی ۱۴۰۲
خدا لعنت کند دشمن را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۰ دی ۱۴۰۲
لعنت بر دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۰ دی ۱۴۰۲
لعنت بر منافقین و جنایتکاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۰ دی ۱۴۰۲
الان چند ماه قرار وام مسکن روستایی بدید ولی هیچ خبری نیست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
یارانه کی واریز میشه ؟