بهره‌برداری از ۴۰۰ پروژه با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی در قم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در قم به بهره‌برداری رسیده است.

حسن طلایی شب گذشته در برنامه نهضت پاسخگویی مسجدمحور که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم و مدیران شهری در مسجد صاحب‌الزمان (عج) خیابان توحید برگزار شد عنوان کرد: مدیریت شهری در قم، شعار قم در مسیر تحول را عملی کرده است و تیم مدیریت شهری قم در راستای تحول شهر، تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم  گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در قم به بهره‌برداری رسیده است.

طلایی با اشاره به اینکه هشت منطقه شهری در شهر قم به کارگاه عمرانی تبدیل‌شده است، گفت: ۳۵ تقاطع برای شهرداری پیش‌بینی‌شده بود که ۲۲ مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم  با اشاره به اینکه در سال گذشته این کمیته ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این محلات اختصاص داد،تصریح کرد: امسال این بودجه افزایش دو برابری داشته است که نشان می‌دهد شورای شهر نگاه ویژه‌ای به محلات کم برخوردار دارد.

طلایی ادامه داد: کمیته‌ای به نام محلات کم برخوردار در شورای اسلامی شهر تشکیل‌شده است تا به محلات کم‌برخوردار به‌صورت ویژه رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام مرتضی استقامت عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این نشست عنوان کرد: در شورای ششم با توجه به نظرات و استفاده از تجربیات اعضا، خدمات به مردم قم بیشتر شده است.

استقامت گفت: تا کنون در شورای شهر کمیسیون بانوان نداشتیم، که در این دوره کمیسیون تشکیل شد و امیدواریم به نحو احسن به وظایف خود در زمینه خدمت‌رسانی به بانوان و دختران قمی ایفای نقش کند.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: کمیته عدالت محور و محلات محروم نیز با هدف شناسایی کمبود‌ها و کاستی‌های موجود در خدمات شهری در محلات و مناطق قم کم برخوردار تشکیل گردید.

استقامت با اشاره به تدوین شیوه‌نامه کمک به مساجد و مراکز فرهنگی و اجتماعی قم گفت: یکی از دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی و شورا، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی است، از جمله برنامه‌های مهم که امسال برگزار شد تدفین شهدای گمنام در بوستان‌های شاخص شهر قم از جمله بوستان حافظ بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: مدیریت شهری با برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند بستر‌های لازم را برای فعالیت‌های مساجد و مراکز فرهنگی و اجتماعی فراهم کند.

استقامت در پایان گفت: شورای شهر از دل مردم و برای خدمت به مردم تشکیل شده است و مردم در کنار بیان مشکلات، پیشنهادات سازنده خود را برای رفع آن مشکلات مطرح کنند.

ماشاالله سعادتمند دیگر عضو شورای شهر قم بیان کرد: اولویت و رویکرد اصلی مدیریت شهری قم بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است تا سال آینده امکان تعریف پروژه‌های جدید فراهم شود.

او افزود: اقدامات شهرداری در چند سال گذشته غیرقابل‌انکار بوده و ما امروز با چهره‌ای متفاوت از شهر مواجه هستیم که ۸ سال گذشته اثری از آن وجود نداشت.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری بالغ‌بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۴۲۰۰ میلیارد تومان بود درصورتی‌که ما در سال ۱۴۰۱ دوازده هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح کردیم که نشان می‌دهد شهرداری قم فراتر از انتظار برنامه‌ها و پروژه‌ها را پیش برده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار