عباس سلطانیان گفت: آموزش در فضای مجازی به کیفیت آموزشی آسیب جدی وارد کرد که برای جبران آن باید سالها تلاش شود تا این آسیب بهبود یابد.
او میگوید: هیچ کاری نباید بدون برنامه انجام شود، مهمترین کاری که باید از سوی مدیران مدارس برای بهبود کیفیت آموزشی انجام شود؛ تدوین طرح و برنامه است.
سلطانیان ادامه داد: باید به گونهای برنامهریزی شود تا منابع و امکاناتی که در دسترس سیستم آموزشی است به هدر نرود.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش ۱۸ برنامه، ۳۸ فعالیت و ۵۸ شاخص را برای دوره متوسطه تدوین کرده است.
او یکی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش را اجرای عدالت و دسترسی یکسان دانشآموزان به امکانات آموزشی دانست.
سلطانیان می گوید: توسعه مهارتهای علمی و آموزشی برای دانشآموزان و معلمها، تربیت دانشآموزان به عنوان منابع انسانی و آیندهسازان کشور با بهترین روشهای آموزشی و مشارکت در ساماندهی منابع انسانی از دیگر انتظاراتی است که از سیستم آموزشی میرود.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از آسیبهایی که به دوره متوسطه وارد شد تعطیلی پنجشنبه مدارس بود که باعث برهم ریختن برنامهریزی برای آموزش دانشآموزان شد.
به گفته او یکی از چالشهای خوزستان بالا بودن آمار دانشآموزان در رشته علوم انسانی است، در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۶ درصد جمعیت دانش آموزی استان در شته علوم انسانی جذب شدند.
این مقام مسئول گفت: امسال این رقم به ۵۱ درصد کاهش یافت اما کافی نیست، خوزستان کشش و نیاز این میزان رشته علوم انسانی را ندارد و باید هدایت تحصیلی در این بخش کنترل شود.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از بالا رفتن شاخص میانگین معدل رشته ریاضی در استان گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده شاخص میانگین معدل رشته ریاضی در استان به ۱۰.۸۶ ارتقاء یافته است.
سلطانیان ادامه داد: هدفگذاری وزارتخانه برای استان ۱۱.۳ بوده که فاصله چندانی با برنامه ابلاغی ندارند و این ارتقاء نشاندهنده شرایط خوب استان در ارتقاء سطح آموزشی دانشآموزان خوزستان در این رشته بسیار مهم است.
امین برملا معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: هدایت دانشآموزان به رشته ریاضی در سالهای اخیر در استان بسیار رشد داشته و این اقدام برای پرورش نیروی مهندسی مورد نیاز استان بسیار ضروری است.
او میگوید: با هدفگذاری و اجرای برنامههای آموزشی و تقویتی، سطح آموزش در مدارس استان روند رو به رشدی یافته است، برای ارزیابی عملکرد مدیران مدارس در افزایش سطح کیفی آموزش سال گذشته برای نخستین بار کارنامه عملکرد برای آن ها صادر شد.
برملا بر پویاتر شدن انجمن اولیا و مربیان در مدارس خوزستان تاکید کرد و افزود: مسئولان مدرسه باید ارتباط بهتر و بیشتری را با اولیا برای آشنایی آنها با برنامههای علمی و آموزشی مدرسه و همراهی خانوادهها با دانشآموزان برای ارتقاء سطح آموزشی داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوزستان بانک اطلاعات بسیار خوب آموزشی برای سایر استانهای کشور است چرا که طرحها و پروژههای بسیار خوبی را برای بالا بردن سطح کیفی آموزشی در دست اجرا دارد