جشنواره آفتاب برای توسعه و ترویج ورزش برگزار می شود

جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران با هدف توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان و دختران دانش آموز در کردستان برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان امروز در دومین جلسه هماهنگی اجرای جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد، گفت: از اهداف برگزاری این جشنواره، استعداد یابی ۳۶۵ دانشجوی خوابگاهی و تشکیل کانون‌های ورزشی دانش آموزان است.

فرزاد خاکی به تشریح محور‌های بخش همگانی و قهرمانی این مسابقه پرداخت و گفت: شرکت کنندگان این جشنواره در بخش همگانی در رشته‌های طناب زنی، چوب کشی، دارت و بازی‌های بومی محلی و در بخش قهرمانی نیز در رشته‌های تنیس روی میز، والیبال، دو و میدانی، بسکتبال، هندبال، بدمینتون و فوتسال به رقابت  خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه این رویداد با همکاری سه دستگاه ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برگزار می‌شود، افزود: در کنار برگزاری این مسابقات در جشنواره «دآا» گارگاه های آموزشی با موضوع آسیب های حوزه جوانان و سلامت جامعه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد.

با اعلام مسئولین ورزش استان آیین افتتاحیه این جشنواره در بهمن ماه و در طول دهه مبارک فجر به میزبانی شهرستان سقز برگزار خواهد شد.

این جشنواره با محوریت ورزش های همگانی و بازی های بومی محلی با اهدافی همچون توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان، افزایش سلامت جسمی و روحی و غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در مدارس شبانه روزی دخترانه و همچنین در میان بانوان روستایی و مناطق محروم و به ویژه دختران دانش آموز، افزایش درصد مشارکت دختران روستایی و عشایر در ورزش برگزار می شود.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره‌ به برگزاری جشنواره دآا در سه مدرسه دخترانه شبانه روزی در شهرستان های سنندج، سقز و مریوان گفت: وجود زیرساخت‌های مناسب ورزشی و بهره گیری از مربیان و متخصصان ورزشی در مدارس این سه شهرستان از دلایل انتخاب شدن آنها هستند.

افشین خوشگوار اردیبهشت ماه سال آینده را به عنوان زمان پایان جشنواره دختران آفتاب ایران بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.