دادستان عمومی و انقلاب البرز گفت: ارتکاب برخی تخلفات در دفاتر مهندسی ساختمان این شهرستان غیر قابل اغماض بوده و باید نظارت بیشتری بر آن‌ها اعمال کرد.

محمدتقی زاده دادستان عمومی و انقلاب البرز در نشست نظارت بر دفاتر نظام مهندسی ساختمان این شهرستان گفت:  با بررسی‌های به عمل آمده و گزارش‌های کسب شده، برخی از دفاتر مهندسی در یک دفتر تجمیع شده یا برخی از آن‌ها از مهر سایرین استفاده می‌کنند که این موضوع به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی باید نظارت کافی بر فعالیت و عملکرد دفاتر داشته باشند و اجازه ندهند که این دفاتر با انجام برخی از تخلفات، حقوق عامه را تضییع کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در ادامه اضافه کرد: الگوی شهرسازی باید مطابق با فرهنگ جامعه باشد و نگرانی شهروندان در خصوص رعایت نشدن حریم خصوصی آنان نیازمند تدبیر و راهکار جدی است، چراکه هر گونه ساخت و ساز بدون ضابطه می‌تواند هزینه‌های گزافی برای جامعه ایجاد کند.

به گفته این مسئول قضایی، رعایت مقررات ملی ساختمان توسط نظام مهندسی و انجام تکالیف قانونی توسط شهرداری صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود ساخت و ساز‌های شهری مطابق با ضوابط و مقررات عملیاتی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه باید از حریم خصوصی افراد و تجاوز به حقوق مردم صیانت کرد، گفت: هرگونه اغماض و رعایت نکردن مقررات توسط نهاد‌های مسوول قابل چشم پوشی نخواهد بود و دستگاه قضایی در این موارد برخورد جدی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.