شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه انصارالله یمن را تصویب کرد

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ تصویب کرد.

به نقل از سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ و ۲۰ دی ماه جاری برگزار شد، قطعنامه با شماره ۲۷۲۲، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد.

این رای گیری بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

پیش از رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن، درباره اصلاحیه‌هایی که روسیه در این باره پیشنهاد کرد رای گیری شد، اما سه اصلاحیه مسکو رای لازم را بدست نیاورد و در هر سه بار رای گیری، آمریکا و انگلیس با آن‌ها مخالفت و اصلاحیه‌ها را وتو کردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری کشتی باری گلکسی لیدر است که اگرچه تحت نظارت شرکت ژاپنی فعالیت می‌کرد، اما فعالیت اصلی آن برای شرکتی اسرائیلی است. این کشتی از ۱۹ نوامبر در اختیار انصارالله یمن است.

این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفتگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش از رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن در سخنانی، گفت: ما نگران وضعیت دریای سرخ هستیم و ایالات متحده آمریکا و متحدانش در تلاش برای تحمیل راه کار‌های یکجانبه هستند.

سفیر روسیه به دلیل اصلی حملات در دریای سرخ پرداخت و افزود: تشدید تنش در غزه دلیل اصلی وضعیت کنونی دریای سرخ است. پرداختن به درگیری در غزه راه حل است و توقف جنگ بسیاری از خطرات تشدید تنش را برطرف می‌کند.

نبنزیا تصریح کرد: پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا در مورد دریای سرخ برای تامین امنیت کشتیرانی نیست، بلکه سیاسی و برای نظامی کردن منطقه است.

اما لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست، گفت: ما با اصلاحات روسیه که حوادث یمن را به درگیری در غزه مرتبط می‌کند، مخالفت کردیم.

سفیر آمریکا ادعا کرد: تصویب قطعنامه علیه حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) در دریای سرخ نشان دهنده اتحاد ما در برابر نقض قانون است. حوثی‌ها بار دیگر با حمله‌ای پیچیده تلاش کردند بر مسیر‌های کشتیرانی تجاری تأثیر بگذارند.

این عضو دولت بایدن مدعی شد: حملات مکرر حوثی‌ها به کشتیرانی بین المللی نه تنها یک تهدید امنیتی است بلکه یک تهدید اقتصادی است و قیمت غذا، دارو و انرژی را افزایش می‌دهد. این حملات همچنین وضعیت شکننده انسانی در یمن را تهدید می‌کند و توانایی جامعه بین المللی برای ارائه کمک به بیش از ۲۱ میلیون نفر نیازمند را تضعیف می‌کند.

دیپلمات ارشد آمریکایی بار دیگر اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران را در این حملات در دریای سرخ مطرح کرد و مدعی شد: ایران مدت‌هاست که اقدامات بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها در منطقه را از طریق حمایت مالی و مادی که تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل را نقض می‌کند، تشویق کرده است. ما می‌دانیم که ایران در برنامه ریزی عملیات علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مشارکت داشته است. آمریکا به دنبال رویارویی با ایران نیست.

گرینفیلد ادعا کرد: «تهدید حقوق و آزادی‌های دریانوردی در دریای سرخ یک چالش جهانی است و نیاز به واکنش جهانی دارد. با این قطعنامه، شورا به مسئولیت خود برای کمک به تضمین جریان آزاد ترانزیت قانونی از طریق دریای سرخ بدون مانع عمل کرده است. پیام امروز جهان به حوثی‌ها واضح بود: فوراً این حملات را متوقف کنید.»

ژانگ جون سفیر و نماینده چین در سازمان ملل نیز که به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای ممتنع داد، در سخنانی گفت: آنچه دریای سرخ شاهد آن است بازتاب خارجی درگیری در غزه است و ما خواهان توقف اقدامات خصمانه در غزه شدیم.

دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل، تصریح کرد: متاسفانه قطعنامه شورای امنیت شامل آتش بس در غزه نمی‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل سوم ژانویه ۲۰۲۴ برابر با ۱۳ دی ماه جاری نیز در نخستین نشست خود در سال جدید میلادی با عنوان "حفظ صلح و امنیت بین المللی" به حملات این روز‌ها در دریای سرخ پرداخت که در پی جنگ (رژیم) اسرائیل و برای فشار به حامیان این رژیم به منظور توقف بمباران بی وقفه غزه در حال وقوع است، اما آمریکا و همپیمانانش بیش از پیش در برابر حملات نیرو‌های مسلح یمنی مستاصل شده‌اند.

آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم اسرائیل در جنگ کنونی علیه غزه که پیش از این، مدعی تشکیل ائتلافی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ شده بود، قبل از نخستین نشست شورای امنیت، به همراه ۱۲ کشور دیگر پیش از برگزاری نشست شورای امنیت درباره دریای سرخ در بیانیه‌ای ادعا کرد که حملات در دریای سرخ یک مشکل بزرگ بین المللی و غیرقابل قبول است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: حوثی‌ها (انصارالله) روز ۹ ژانویه، تقریباً ساعت ۹:۱۵ شامگاه به وقت صنعا در حمله‌ای پیچیده، خطوط کشتیرانی بین‌المللی و ده‌ها کشتی تجاری در حال تردد را هدف قرار دادند.

سنتکام با تکرار ادعا‌های ضد ایرانی، مدعی شد: «حوثی‌ها در این تهاجم به طور همزمان از پهپاد‌های تهاجمی ساخت ایران، موشک‌های کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی استفاده کردند، اما همه ۱۸ پهپاد، دو موشک کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضدکشتی با تلاش مشترک ناوگان دریایی ایالات متحده و انگلستان سرنگون شدند و هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی‌های تجاری و ناو‌های جنگی وارد نشد.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، این حملات را بیست و ششمین حمله نیرو‌های مسلح یمنی به خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) عنوان کرد.

نیرو‌های دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اینم از روسیه و چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۳ دی ۱۴۰۲
یعنی شورای امنیتی هم هست اگر هست باید اول چوب توی آستین صهیونیسمها وآمریکا وانگلیس مکار وفرانسه بِکُنَد نه برای یمن قطع نامه صادر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
مردم ایران الان تقریبا همه در تکاپوی انتخابات هستند و برای روز سرنوشت ساز انتخابات لحظه شماری میکنند،من هرکی رو میبینم فکر و ذکر و بحثش همینه لطفا با این خبرها مردم رو از این حال و هوا دور نکنید.ممنون از yjc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
چین و روسیه از حق وتو استفاده نکردند خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
روسیه دو رو که با ایران نیست فقط به فکر منافع خودشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
نکنه دنیا واقعا داره بطرف جنگ جهانی سوم پیش میرود، ناگهان دریک صبح زود هنگام ۳ شهر امریکا بمباران اتمی میشود،واشنگتن،نیویورک و لس آنجلس با خاک یکسان می شوند،ایالات متحده از بزرگترین انهدام های تاریخ به خود خواهد لرزید. ازنوستر اداموس.
Iran (Islamic Republic of)
اهتزا پرچم اسرائیل در برخی از کشورهای عربی مایه ننگ و شرم آور است
۲۳:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اهتزا پرچم اسرائیل در برخی از کشورهای عربی مایه ننگ و شرم آور است
Iran (Islamic Republic of)
اسرائیل به همراه آمریکا روزانه ۲۵۰ فلسطینی را در غزه به قتل می‌رساند
۲۳:۳۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اسرائیل به همراه آمریکا روزانه ۲۵۰ فلسطینی را در غزه به قتل می‌رساند
Iran (Islamic Republic of)
شورای امنیت سازمان ملل با اعمال نفوذ آمریکا نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند
۲۳:۲۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
شورای امنیت سازمان ملل با اعمال نفوذ آمریکا نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
قطعنامه شورای امنیت «بازی سیاسی» است شهادت ۲ خبرنگار دیگر در غزه/ شمار شهدای خبرنگار به ۱۱۴ نفر رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
به به. خدا لعنتشان کند. علیه بشریت قطعنامه صادر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که انگلیس همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - کشورهای اروپایی 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا 8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
آمریکا جنایتکار و 3 کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در افغانستان مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند. آمریکا جنایتکار و 3 کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در عراق مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۳ دی ۱۴۰۲
چرااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
در تاریخ 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار و ناتو جنایتکار از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان در این مدت 2 ماه در جنگ غزه سکوت نمی‌کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در فلسطین اشغالی چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در غزه چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در این مدت 3 ماه و 7 رز است که انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای صهیونیست ها جنایتکار را در جنگ غزه تامین می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2001 تاکنون در افغانستان، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.

انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.
حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
حضور نیروهای نظامی آمریکا درعراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای آمریکایی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.

حضور نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در عراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای انگلیسی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
دیگر هیچ کس در آمریکا، واشنگتن و کاخ سفید نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در انگلیس و لندن و بریتانیا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در اروپا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در اسرائیل نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
دولت نتانیاهو امنیت و آینده کل منطقه ما را به خطر می‌اندازد تا حیات سیاسی خود را حفظ کند. از دست رفتن جان ۱۷ هزار فلسطینی بی گناه که اکثرا کودک و زن هستند، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است. اسرائیل نباید از این جنایات بی‌پاسخ بگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 3 ماه و 7 روز است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
هرکسی در برابر جنایت صهیونیست‌ها جنایتکار و آمریکایی ها جنایتکار و مزدورانشان سکوت کند دستش به خون مردم غزه آغشته است.
آمریکایی‌ها جنایتکار به دیگران می‌گویند در جنگ دخالت نکنید، اما خودشان از صهیونیست‌ها جنایتکار حمایت تمام عیار می‌کنند.
ارتش اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا علیه غیر نظامیان غزه از بمب های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.

با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.

با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
سرویس‌های اطلاعاتی 5 کشور در اتاق عملیات تل‌آویو مشارکت دارند که سرویس‌های اطلاعاتی 5 کشور غربی در اتاق عملیات تل‌آویو مشارکت دارند اما تا کنون شکست خورده‌اند. که اسرائیل تا الان در سطح اطلاعات نظامی هم شکست خورده است. در حال حاضر پنج کشور در سطح اطلاعاتی و استخباراتی در دو اتاق عملیات اسرائیل مشارکت دارند که یک اتاق عملیات اطلاعاتی در تل‌آویو است و یک اتاق در مجاورت نوار غزه است و کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در آن حضور دارند.
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 3 ماه و 7 روز است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب 5 کشور غربی جنایتکار در این مدت 3 ماه و 7 روز است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، و احتمالا کانادا به کمک صهیونیست ها به جنگ زن و بچه در غزه آمدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تمام غربی ها و سازمان های به اصطلاح مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایت های صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
سوال اینجاست که پس چرا دیوان بین‌المللی کیفری به وظیفه‌اش درباره جنایات صهیونیست‌ها و مزدورانشان عمل نمی کند که هزاران آدم کشته شده‌اند و نسل‌کشی در غزه رخ داده است، به وظیفه ذاتی خودش عمل نکند، دیگر وجود آن چه اهمیتی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
رژیم اسرائیل به همراه آمریکا در حمله علیه مردم غزه مرتکب جنایات جنگی شده است که رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا همراه با چند کشور دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله تسلیحات رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین می کردند. در جنگ تحمیلی هشت ساله همه کشورهای عربی جنایتکار از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور کمک و حمایت مالی می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است.
انگلیس جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۱ دی ۱۴۰۲
جنایت های اسرائیل، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در جنگ غزه در این مدت 97 روز به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت و اهانت و خیانت سران کشورهای شورای‌همکاری خلیج‌فارس بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اسرائیل جنایتکار از تسلیحات ساخت آمریکا جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده کرده است.
اسرائیل جنایتکار از تسلیحات ساخت انگلیس جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
اقدام آمریکا جنایتکار در وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه ثابت کرد و نشان داد که مشکل فلسطین و هم غزه با رژیم کودک کش صهیونیستی از طریق سازمان های بین المللی حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است پس نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی واجب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
نمایند آمریکا جناینتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

آمریکا در شورای امنیت حکم اعدام هزاران فلسطینی را صادر کرد
این اقدام صدور حکم اعدام برای هزاران فلسطینی است.
آمریکا با وتوکردن پیش‌نویس قطعنامه امارات در شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حکم اعدام هزاران غیرنظامی در فلسطین و اسراییل را صادر کرد.
وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است
وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است.
اقدام آمریکا غیراخلاقی و غیرانسانی است.
که وتوی قطعنامه آتس‌بس در غزه از سوی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و اقدام آمریکا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
از سال 1982 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی در عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2001 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
حضور نیروهای تروریست آمریکایی در عراق اصلی ترین تهدید برای امنیت مردم ایران و کشور ایران است چون به خاطر که آمریکا و مزدورانشان از تروریست های داعش از سال 2011 تاکنون علیه مردم ایران و هم حکومت نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
نیروهای تروریست آمریکایی باید از خاک عراق اخراج شوند.
حمایت آمریکا و اسرائیل از جریان تروریسم جنایت ضدبشری است.
آمریکا و اسرائیل 100 درصد فقط در حادثه تروریستی کرمان نقش دارند.
انتقام خون شهدایمان را از تروریستها مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
رژیم صهیونیستی در پشت حمله تروریستی کرمان است ایران هم و باید از شهروندان اسرائیلی انتقام بگیرد.
۲۲:۲۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
رژیم صهیونیستی در پشت حمله تروریستی کرمان است ایران هم و باید از شهروندان اسرائیلی انتقام بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو
در پاسخ به مجری بی ادب شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو
حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید
1 - آمریکا
2 - کشورهای اروپایی
3 - عربستان سعودی
4 - امارات
5 - ترکیه
6 - اسرائیل
7 - ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا
8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سوال اینجاست که چرا شورای امنیت سازمان ملل در این مدت 97 روز در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
۲۲:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
سوال اینجاست که چرا شورای امنیت سازمان ملل در این مدت 97 روز در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
سوال اینجاست که سوریه از سال 2011 تاکنون علیه آمریکا جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل جنایتکار و هم تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه ، اسرائیل و مزدورانشان از سازمان ملل خیانتکار و هم شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار بیش از هزاران بار اعتراض و شکایت کرده است ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون بررسی و رسیدگی نکرده اند، هیچ کاری، اقدامی، اعتراضی نمی کنند، از سال 2011 تاکنون خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
پس برای همه مردم دنیا مشخص و روشن است که در سازمان ملل، شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکنون قانون و عدالت وجود ندارد و تاکنون هم نداشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
مدعیان حقوق بشر امروز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می پردازند
آنها که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را حامی جوانان مامعرفی می‌کنند در دوران انقلاب و دفاع مقدس بدترین ظلم و خیانت‌ها را در حق ملت ما روا داشتند و امروز نیز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش کمک مالی می‌کنند.
مدعیان حقوق بشر به تروریست‌ها در سوریه خدمت می‌کنند
جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
بر این باوریم که باید به مظلومان کمک کرد، جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند.
دوستان آمریکا حامی القاعده هستند.
دوستان آمریکا حامی داعش هستند.
دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند.
دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود.

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات، وخشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۱:۴۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : شورای امنیت غربیها اگر عرضه داشت جلوی نسل کشی صهیونیستهای جنایتکار را می گرفت فقط به فرمان آمریکا و همپیمانان جنایتکارش است این شورای امنیت و اون سازمان ملل بی عرضه مورد تأیید تعیین جهان اسلام ناب محمدی ص نیست به آمریکا و همپیمانانش در خلیج عدن و دریای سرخ و عمان خلیج فارس بگویید دل خوش به این قطعنامه های شورای امنیتت نباش به وقتش همگیتان را در همان دریای سرخ عمان خلیج فارس غرقتان می کنند مقاومت اسلامی سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص . والسلام و صلوات التماس دعا .‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۱ دی ۱۴۰۲
هرچی میخواین بگین بگین ولی به نظر من با در نظر گرفتن سیصد سال اخیر ، روسیه نسبت به جهان اسلام دشمن تر هست تا امریکا ... و بعد آمریکا باید یه فکر مدیرست روسیه بود ، احتمال قرین ب قطع پس از آزادی فلسطین بشه با امریکا کنار اومد ولی روسیه تو طولانی مدت دشمن درجه یک ما خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
شورای امنیت اسرائیل رو محکوم میکنه بعد حمله به کشتیای اسرائیلم محکوم میکنه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۱ دی ۱۴۰۲
ببینید آمریکا چه قدر ضعیف شده که از چند تا شبه نظامی یمنی ، ضربه می‌خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
حکومت همیشه با طناب شرق مثل چین و روسیه به چاه میفتد!
شما که همش از بردار چین و روسیه دم می زدید دیدین چطور این دوستان خیالی از آمریکا و اسرائیل حمایت کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
شواری امنیت چرا برای اسرائیل چیزی صادر نمی کند و امریکا به ظاهر دوست حامی منافع جهان چرا دوگانه اگر زندگی برای اسرائیل ها اهمیت دارد مردم فلسطین نباید زندگی در آرامش و امنیت رفاه داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
ایران حامی مالی و لجستیکی یمن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
خاک بر سر سازمان بی خاصیت ملل که جز به کشتار مردم فلسطین راضی نیست وکاری نمی کنه خاک عالم بر سر اون دولت مردانی که چشم به قتل عام مردم فلسطین بستند خداوند اونها رو به بلا دچارکنه
آخرین اخبار