تولید غذا‌های فراسودمند، راهکاری مناسب برای ارتقای سلامت مردم

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: تولید و ترویج غذا‌های فراسودمند، راهکاری مناسب و ساده برای ارتقای سلامت مردم به شمار می‌آید.

مسعود نجفی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در نشست تخصصی چالش‌ها و فرصت‌های تولید غذا‌های فرا سودمند و سلامت محورگفت: تولید و ترویج غذا‌های فرا سودمند راهکاری مفید، مناسب و ساده برای ارتقای سطح سلامت مردم است و با تولید و ترویج غذا‌های فراسودمند جامعه سالم به توسعه پایدار دست می‌یابد.

وی افزود: تغذیه نقش مهمی در سلامت افراد جامعه دارد و با استفاده از غذا‌های فراسودمند می‌توان ایمنی و سلامتی خود را تقویت کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از سبد غذایی سالم و متنوع حق مردم است و باید محصولات متنوع و فراسودمند را به مردم معرفی کنیم.

نجفی بیان کرد: غذای فراسودمند، غذایی است با ظاهری مشابه با سایر غذا‌های معمولی، ولی دارای خاصیت مشخصی هستند که در جهت ارتقای سلامت و پیشگیری و کاهش دهنده بیماری به اثبات رسیده است.

وی اظهار کرد: تمایل مصرف کننده‌ها به مصرف مواد غدایی متنوع با خواص سلامت بخشی، مقدم بودن امر پیشگیری بر درمان، تقویت سلامتی بهبود کیفیت زندگی از جمله نکات حائز اهمیت در مصرف غذا‌های فراسودمند است.

وی ضمن تاکید بر پیشنهادات در حوزه ترویج و انتشار محصولات فراسودمند در سطح جامعه افزود: ترویج برنامه‌های غذایی مناسب کودکان درمدارس، فرهنگ سازی در مصرف این محصولات برای جامعه و استفاده از سبد غذایی متنوع در پاسخ به نیاز‌های غذایی مردم ازجمله پیشنهادات در حوزه ترویج و انتشار محصولات فراسودمند می‌باشد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان ادامه داد: تعریف ضوابط فنی، استاندارد‌های جدید، رفع موانع سرمایه گذاری و تولید، محیط کسب و کار، حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان و ایجاد مشوق‌های لازم برای تحقیق و توسعه، از جمله پیشنهادات در حوزه استانداردسازی است.

نجفی بیان کرد: این نشست تخصصی با هدف بررسـی و تبادل نظر در خصوص بررسـی وضعیت و نیاز‌های آینده، تولید غذا‌های فراسودمند و جمع بندی دیدگاه‌های صاحب نظران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.