معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

۶۳ درصد از جمعیت هدف پویش ملی سلامت تحت پوشش قرار گرفتند

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت در سطح کشور، طی یک و نیم ماه گذشته ۶۳ درصد از جمعیت هدف این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.

عباس عبادی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه اعتماد مردم در شرایط کنونی به حوزه سلامت افتخار و سرمایه ای اجتماعی است، گفت: پویش ملی سلامت باید سال‌ها پیش اجرا می‌شد که انجام آن در سال جاری آمارهایی را پیش روی متولیان سلامت قرار داد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح زنگ خطری را در حوزه سلامت به صدا درآورد اظهار داشت: با اجرای این پویش تعداد قابل توجهی شامل۷۶۰ هزار نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۴۳۰ هزار نفر نیز در مرحله پیش دیابت شناسایی شدند.

این مسوول ادامه داد: اگر پیش از این اقدامات پیشگیرانه به کار گرفته می‌شد امروز شاهد هزینه‌های سرسام آور برای درمان چنین بیماری‌هایی در کشور نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی می‌تواند از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: شاید گسترش تخت‌های بیمارستان‌ها یکی از شاخص‌های توسعه ای باشد اما از طرفی این امر نشان می‌دهد آنگونه که باید و شاید در حوزه پیشگیری خوب عمل نکرده ایم.

این مسوول ادامه داد: رهبری در دیدار کارگزاران نظام سلامت نیز به حوزه پیشگیری تاکید داشتند بنابراین در کنار اینکه مراجعات درمانی مردم را پاسخگو باشیم باید به این مقوله مهم توجه کنیم.

عبادی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در پیشبرد برنامه‌های حوزه سلامت گفت: توجه به نیروهای انسانی توانمند در حوزه بهداشت و درمان بزرگترین سرمایه هر سازمانی است.

این مسوول با بیان اینکه امید و امید آفرینی از جمله وظایف مهم مسوولان است ادامه داد: دشمن درصدد تضعیف عزت و اعتماد به نفس ملت ایران به ویژه قشر جوان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.