مدیر عامل نمایشگاه بینالمللی مشهد گفت: نخستین نمایشگاه بینالمللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان، خردادماه سال آینده در مشهد برگزار خواهد شد.
سعید صیفی افزود: نمایشگاه بینالمللی مشهد از قطبهای صنعت نمایشگاهی ایران بوده است که از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از ۲۰۰ عنوان نمایشگاهی را برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه موقعیت نمایشگاه بینالمللی مشهد به گونهای است که میتوان از آن به عنوان دروازه فعالیتهای اقتصادی و صادرات به آسیای میانه و افغانستان نام برد، اظهار کرد: خوشبختانه در کنار فعالیتهای خوبی که در نمایشگاه بینالمللی مشهد انجام شده و در حال پیگیری است، از سال ۱۴۰۰، نمایشگاه بینالمللی مشهد ریاست انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران را نیز عهدهدار است و در این راستا بر اساس پیگیریهای صورت گرفته از سازمان توسعه تجارت ایران، مدل جدیدی تعریف شده که بر مبنای آن نمایشگاههای بینالمللی صادرات به کشورهای هدف برگزار گردد.
رییس انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران گفت: با توجه به همجواری خراسان رضوی و اهمیت و جایگاه این استان، طی مشورت با دوستانمان در وزرات صمت و سازمان توسعه و تجارت، بنا شد برای نیمه اول سال ۱۴۰۳ نیز نمایشگاه بینالمللی مشهد، میزبان برگزاری اولین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان باشد.
وی، آسیای میانه و افغانستان را دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزههای اقتصادی برای کشور خواند و افزود: تلاش داریم نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان با قوت و قدرت تمام و به صورت ملی در مشهد برگزار گردد.
صیفی با بیان اینکه این نمایشگاه کاملا تخصصی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بزرگ و مهم، حضور فعالان اقتصادی که برنامه صادراتی دارند و شرکتهایی که در حوزههای صادراتی با این کشورها همکاری میکنند است و متناظر با آن نیز فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و مسئولان مرتبط از کشورهای آسیای میانه و افغانستان را دعوت میکنیم.
به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، وی با تاکید بر اینکه ایران برای کشورهای مختلف و بهویژه همسایگانش یک فرصت سرمایهگذاری و تجاری محسوب میشود، گفت: گسترش تجارت با کشورهای آسیای میانه و همچنین افغانستان میتواند منافع زیادی برای کشورمان و بهویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی داشته باشد که امید داریم این نمایشگاه با برگزاری موفق خود به واسطه استقبال و همراهی ویژه بخشهای دولتی و خصوصی به یکی از نمایشگاههای سرآمد و برند شرکت نمایشگاه بینالمللی مشهد نیز تبدیل شود.