کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ وزش باد شدید و نسبتا شدید همراه با بارش برف در گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی استان موجب کولاک برف خواهد شد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی امروز آسمان اغلب مناطق استان ابری و در برخی نقاط با بارش برف و باران پیش بینی می شود.

وی یادآور شد: این شرایط جوی تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت درحالیکه با ضعیف شدن سامانه بارشی فعال در استان میزان بارندگی ها قابل توجه نخواهد بود.

سلطانی اظهار داشت: از فردا جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده سرعت وزش باد افزایش می یابد و در بعدازظهرها به حد نسبتا شدید و شدید می رسد.

وی ادامه داد: تا روز دوشنبه هفته آینده شاهد افزایش دما با شیب ملایم در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

سلطانی گفت: طی شبانه روز گذشته فرودگاه زنجان با دمای هوای منفی ۲ درجه سردترین و آببر با ۱۳ درجه گرمترین مناطق استان بودند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه ذکر کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی ۲ و ۶ درجه، ابهر سه و هشت، خرمدره سه و هفت درجه، آببر چهار و ۱۳ درجه، سلطانیه ۲ و سه درجه، قیدار صفر و ۶ درجه و ماهنشان سه و ۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: بارش برف ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.