ضرورت امیدآفرینی رسانه‌ها برای حضور پرشور مردم در انتخابات

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: رسانه‌ها با امیدآفرینی زمینه را برای مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست با جمعی از خبرنگاران و فعالان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: انتخابات، مظهر جمهوریت و مردم‌سالاری نظام است و اگر این رویداد مهم به خوبی برگزار نشود و مظاهر آن خود را نشان ندهد نظام آسیب می‌بیند از همین رو وظیفه هر قشر و گروهی است که تا می‌تواند در برگزاری پرشور آن اهتمام ورزد.

وی افزود: رسانه‌ها نیز در این میان نقش مهم و اثرگذاری دارند و با تقویت روحیه امید در جامعه می‌توانند در برگزاری یک انتخابات حداکثری موثر واقع شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه نقادی رسانه‌ها باید امیدوارکننده باشد، اضافه کرد: در حالی که انتظار می‌رود آستانه تحمل مدیران در برابر نقد‌ها بالا رود، اما از سوی دیگر رسانه‌ها باید در نظر داشته باشند که نقد‌هایی که مطرح می‌کنند امیدوارکننده باشد و از نقد‌های ناامیدکننده و یاس‌آور صرف‌نظر شود.

وی با قدردانی از خدمات دولت سیزدهم، اظهار داشت: در این دولت نگاه عدالت‌محورانه و خدمتگزاری به مردم به مراتب بیشتر از دولت‌های قبل است و مسوولان تلاش خود را به کار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه سرعت کشور به سمت فتح قله پیروزی بیشتر شده است، گفت: قله برای ما دست‌یافتنی است چرا که دشمنان‌مان در حال نابودی و اضمحلال هستند و جامعه بشری نسبت به جنایت‌های آمریکا و اسرائیل واقف شده و علیه استکبار جهانی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های رسانه‌ای باید به حفظ و تقویت ارزش‌ها و آرمان‌های کشور منتج شود، تصریح کرد: هدف اصلی همه ما از جمله فعالان عرصه رسانه باید تقویت نظام باشد و باید بر این عقیده باشیم که ارزش قلم گم‌شدنی نیست و در نزد پروردگار متعال محفوظ می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، بیان داشت: برای رشد و ارتقای هر مجموعه‌ای باید ضعف‌ها و قوت‌های آن مجموعه به خوبی شناسایی و درصدد تقویت قوت‌ها و رفع ضعف‌ها برنامه‌ریزی شود و مجموعه رسانه‌ای استان نیز باید به این موضوع دقت لازم را داشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهید غلامرضا رهبر شهید شاخص رسانه، یادآور شد: راه شهدا باید ادامه پیدا کند و رسانه در تبیین راه شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای برعهده دارد.

رسانه‌ها خط مقدم مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

سرهنگ پاسدار هوشنگ جمشیدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه چهارمحال و بختیاری با بیان ویژگی‌های شهید غلامرضا رهبر، اظهار داشت: این شهید بزرگوار خبرنگار معتمد نظام، ولایی، جان فدای رهبر و عاشق شهادت بود و اگر روایتگری وی نبود بسیاری از حقایق و اخبار دفاع مقدس را از دست می‌دادیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی، افزود: یکی از هشت مولفه جنگ ترکیبی، جنگ رسانه‌ای که در اینجا وظیفه و رسالت رسانه‌ها بسیار خطیر و مهم است.

سرهنگ جمشیدی اضافه کرد: دشمن درصدد آن است که بین مردم و نظام فاصله و جدایی بیندازد، اما با وحدت اقوام و تقویت پیوند مردم و نظام هیچگاه نقشه‌های شوم دشمن عملی نمی‌شود.

برنامه‌های بسیج رسانه در راستای تقویت نظام

احسان ربیعی مسئول بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری به برنامه‌های این نهاد با هدف تقویت نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها، راه‌اندازی اردوی راویان پیشرفت است که در قالب آن اصحاب رسانه با بازدید میدانی از صنایع مهم و واحد‌های تولیدی استان، پیشرفت‌های شکل گرفته را در قالب‌های مختلف روایتگری می‌کنند.

وی افزود: شکل‌گیری جبهه واحد رسانه انقلاب اسلامی، جذب اصحاب رسانه با هر گرایش فکری به بسیج رسانه و برگزاری جشنواره ابوذر از دیگر اقداماتی است که تلاش شده در قالب آن رسانه‌های استان را متحد و در مسیر تقویت نظام ساماندهی کنیم.

ربیعی یادآور شد: برای سال آینده نیز در نظر داریم تا برنامه‌ای با عنوان لیگ رسانه‌ای جام امید در استان برگزار کنیم که جزییات آن در زمان دیگری اعلام می‌شود.

وی از رشد ۱۰۰ درصدی شرکت خبرنگاران استان در هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خبر داد و افزود: آیین اختتامیه این جشنواره ۱۴ بهمن برگزار می‌شود.

ربیعی به رسالت خبرنگاران استان در خصوص برگزاری یک انتخابات پرشور و حداکثری در اسفند امسال اشاره کرد و گفت: انتخابات آزمون مهمی است که برای قبولی و سربلندی در آن به حرکت مجاهدانه رسانه‌ها نیاز داریم.

بسیج رسانه پرچمدار نقد منصفانه باشد

مهدی طهماسبی دبیر شورای فضای مجازی چهارمحال و بختیاری پیشنهاد داد تا بسیج رسانه پرچم‌داری نقد منصفانه از دولتمردان را برعهده گیرد و در این میان آداب نقد منصفانه و خیرخواهانه را نهادینه کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی رسالت بزرگی را بر عهده خبرنگاران قرار داده‌اند و آن جهاد تبیین است از همین رو شایسته است در کنار تبیین خوبی‌ها و اقدامات مطلوبی که از سوی دولتمردان انجام می‌گیرد چنانچه ضعف و یا کاستی نیز وجود دارد برای رفع آن به نقد منصفانه پرداخته شود.

طهماسبی اضافه کرد: انتظار می‌رود با نقد‌های سازنده و تذکرات به جای رسانه‌ها کاستی‌ها و چالش‌هایی که در حوزه مدیریتی وجود دارد از میان برداشته شود.

گفتنی است؛ ۲۱ دی مصادف با سالروز شهادت غلامرضا رهبر خبرنگار صدا و سیما در دوران دفاع مقدس به نام روز قشر بسیج رسانه نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار