ترکیه:

اعطای روادید و اجازه اقامت به مهاجران افغانستانی مطرح نیست

وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی درباره بررسی بازگشت مهاجران غیرقانونی افغانستانی از ترکیه گفت وعده ای مبنی بر اعطای روادید و اجازه اقامت به مهاجران افغانستانی مطرح نیست.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که در دیدار کاردار کابل با اعضای اداره موقت افغانستان، مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی و بازگشت مهاجران غیرقانونی افغانستانی از ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که در دیدار جنک اونال کاردار کابل با اعضای اداره موقت افغانستان، موضوعات مبارزه با مهاجرت‌ های غیرقانونی و بازگشت مهاجران غیرقانونی افغانستانی از ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هاکان فیدان افزود: در این نشست مبارزه با مهاجرت‌ های غیرقانونی از افغانستان مورد بررسی قرار گرفت. در همین راستا مسائل مربوط به بازگشت مهاجران غیرقانونی افغانستانی به کشورشان نیز مورد بحث قرار گرفت.

فیدان تاکید کرد: هیچ وعده ای مبنی بر اعطای روادید و اجازه اقامت به مهاجران افغانستانی مطرح نیست.

مدیریت امور پناهندگان در وزارت کشور ترکیه در بیانیه ای گفته بود در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳، حدود ۱۰ هزار پناهجو از ترکیه اخراج شده‌ اند که ۳۲۷۷ تن از آنها به افغانستان بازگردانده شدند. این افراد با ۲۰ پرواز چارتر به کابل و به مسئولان طالبان تحویل داده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
غیرت و آینده نگری یعنی این، بی غیرت ها یاد بگیرند.
آخرین اخبار