ایجاد حدود ۵۰ سکوی تنظیم بازار در استان یزد

استاندار یزد گفت: تاکنون حدود ۵۰ سکوی تنظیم بازار در استان راه اندازی کرده ایم و قصد داریم تعداد را به ۱۰۰ سکو افزایش دهیم.

مهران فاطمی استاندار یزد گفت: تاکنون ۵۰ سکوی تنظیم بازار در استان راه اندازی کرده ایم و قصد داریم تعداد را به ۱۰۰ سکو افزایش دهیم. تعداد ۲۹ سکو در شهرستان یزد و ۲۰ سکو در اردکان راه اندازی شده است. 

او افزود: در این سکو‌ها ۱۵ قلم کالای اساسی را با کمترین قیمت به دست مردم می‌رسانیم و حذف واسطه و کاهش قیمت تمام شده از اهداف ایجاد این سکو‌ها بوده است. با حذف واسطه‌ها قیمت تمام شده کمتر می‌شود. تولید کنندگانی که قصد عرضه عمده کالاهایشان را دارند می‌توانند در قالب سکو‌ها به عرضه کالای خرده به قیمت عمده به مردم بپردازند. 

استاندار ادامه داد: در زمینه توزیع گوشت در سکو‌ها با دستور رییس جمهور سهم گوشت وارداتی استان یزد نیز افزایش یافته و اکنون ۵۰۰ تن گوشت گوسفند‌ی را ثبت سفارش کرده ایم و مقداری گوشت گوساله وارد شده که به زودی بصورت عادلانه در سکو‌ها توزیع می‌شود. 

 فاطمی اظهار داشت: برخی کالا‌ها در در ستکا و بازرگام توزیعشان را داریم و با گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد صحبت شده در جوار بیمارستان شهید صدوقی در محل برگزاری نمایشگاه قبلی، این محل تجهیز و کالا‌ها با قیمت مناسب به صورت نمایشگاه دائمی به دست مردم برسد.

او خاطر نشان کرد: همچنین در برنامه داریم، نمایشگاهی دیگر برای عرضه مستقیم محصولات روستاییان ایجاد کنیم که به زودی این طرح نیز اجرا می‌شود. 

استاندار یزد به فراهم کردن زیرساخت‌ها در تهیه بستر تولیدات دامی نیز اشاره کرد و افزود: ۹ هزار تن نهاده دامی نیز در روز‌های آینده بین دامداران و کشاورزان استان توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمان دوست
۲۰:۴۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
?‍♂️هزاران ماءشاالله