رئیس مرکز بهداشت خاش، گفت: در مدت سه روز از اجرای طرح ایمن سازی کودکان زیر پنج سال، بالغ بر ۲۸ هزار کودک ایرانی و غیرایرانی در مقابل بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

حمید آذریان  گفت: در طی سه روز اجرای طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال، بالغ بر ۲۰۰ تیم بهداشتی متشکل از پزشک، کارشناس، مراقب سلامت، بهورز مشارکت داشتند.

وی اظهار کرد: در این مدت، به شاخص قابل قبول ۸۵/۲ درصدی در پوشش واکسیناسیون شهرستان خاش و تفتان دست یافتیم.

آذریان بیان کرد: در نشست مسؤولان بهداشتی، ضمن گزارش دهی روند اجرای طرح بر ارزیابی مشکلات و موانع اجرایی و اهتمام کارشناسان ناظر بر مرتفع کردن آنها، لکه گیری صحیح جمعیت به ویژه در نقاط کور، سیاری و صعب العبور و سکونت گاه‌های اتباع مهاجر قویاً تاکید شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش و تفتان، روند اجرای طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال را مطلوب ارزیابی و در جمع کارشناسان ناظر ستادی از تلاش تیم‌های بهداشتی قدردانی کرد.

شایان ذکر است مرحله نخست ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از قطره خوراکی پولیو از ۱۶ دی ماه به مدت یک هفته در شهرستان‌های خاش و تفتان و با مشارکت ۲۴۰ تیم سلامت همزمان با سراسر سیستان و بلوچستان به صورت فعال و خانه به خانه اجرا شد و مرحله دوم آن در ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه امسال به اجرا در می‌آید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار