رئیس حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، تالاب بین المللی کانی برازان اکنون میزبان ۶۰ هزار قطعه پرنده مهاجر و بومی است.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه تالاب کانی برازان با تأمین حقابه و بارندگی‌های اخیر، امسال در فصل زمستان میزبان تعداد بیشتری از پرندگان مهاجر است، گفت: هم اکنون حدود ۶۰ هزار قطعه پرنده مهاجر و بومی در این تالاب حضور دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط خوب زیستگاهی و تأمین ۲۳ میلیون مترمکعب حقابه، تالاب کانی برازان به عنوان یکی از زنده‌ترین تالاب‌های کشور، ۲۰ درصد مهاجرت زمستانی پرندگان به آن بیشتر شده است.

سلیمانی در ادامه گفت: در بین گونه‌های در حال انقراض و کمیاب می‌توان به غاز خاکستری، اردک سرحنایی و اردک سبز، اردک مرمری، اردک سرسفید، تونجه و پرندگان نایاب نظیر کفچه‌نوک، خروس سینه سیاه و پلیکان اشاره کرد که در این تالاب مشاهده می‌شوند.

تالاب بین المللی کانی برازان در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد و در واقع می‌توان گفت زبان و نوای خوش پرندگان و آواز پرندگان حس و حال و آرامش خاصی به گردشگران می‌بخشد.

این تالاب نخستین سایت پرنده نگری کشور سال ۱۳۹۰ در کنوانسیون رامسر ثبت شده که با مساحت هزار و ۵۰ هکتار در ۳۰ کیلومتری مهاباد واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.