نخستین یادواره شهدای روحانی در دهدشت

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در گلزار مطهر شهدای دهدشت برگزار شد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: روحانیت همیشه در طول تاریخ رمز احیاء دین بوده است. 
 
وی با بیان اینکه آنان که دین را آموختند و آن را در جامعه جاری کردند، مردان علم و ایمان بودند افزود: کسانی که عالم اند و عامل این‌ها رفعت‌های خداوند را خواهند دید.
 
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این رفعت‌ها گاه جهاد، مقاومت و گاه ایثار و شهادت است، و این‌ها منزلت‌های آن‌ها است، گفت: عالمان هدایتگران تاریخ بودند می‌آموختند و آموزش می‌دادند.
 
آیت الله ملک حسینی تمام قوم لر را شیعه دانست و افزود: رمز این قوم همیشه روحانیت سادات و سادات روحانی بود و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.

ملک حسینی به جایگاه بزرگی و حقیقی روحانیت در نگاه مردم اشاره کرد و گفت: در نگاه‌ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند دین شان با تکیه بر آن‌ها مستحکم است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بودند، جنگید و کشته شدند و ضروری است که یاد تمام حماسه آفرینان را گرامی‌داشت.

وی با بیان اینکه یادواره‌ها باید راهوار‌ه های شهیدان باشند، افزود: باید در مسیر تعیین شده گام گذاشت تا به مقصد رسید.

ملک حسینی با بیان اینکه شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم و شما برای نظام باید خدمت کنید، افزود: شرم کنید اگر خدمت نمی‌کنید به جامعه‌ای که وظیفه خدمت به آن‌ها دارید. 

وی با تاکید بر اینکه باید از نظام و انقلاب صیانت کنیم ادامه داد: انتخابات پیش رو است مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو ببخشید.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: عفت و حیا در جامعه باید حفظ شود، و برای آینده ایرانی با علم و تقوا تلاش کنید.
گفتنی است جامعه همیشه در صحنه روحانیت شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۱۵ شهید والا مقام  به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.