وزیر فرهنگ در مراسم گرامیداشت مقام مادر گفت: در حوزه فرهنگ و هنر در قبال مادران شهدا و همسران جانبازان کم کاری کرده ایم.

 مراسم گرامیداشت مقام مادر و روز زن امروز شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در محل تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم از هدی حجازی (لبنان)، مهین رشیدی، رابعه مدنی (بازیگر) تجلیل شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) را خدمت همه خواهران و مادران بزرگوار تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: این نشست قرار بود در روز مادر و ایام ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها برگزار شود، ولی حادثه تروریستی کرمان باعث به تاخیر افتادن آن شد. 

اسماعیلی ادامه داد: مادر در فرهنگ ما مصداق کامل ایثارگری و فداکاری است و همه ما نسبت به مادرانمان چنین حسی را داریم.

وزیر فرهنگ بیان کرد: در وزارت فرهنگ می‌خواهیم معیار‌های مهم فضیلت و اخلاق را در جامعه گسترش دهیم، رویکرد ما در حوزه فرهنگ و هنر باید تعالی جایگاه خانواده و مادر باشد و همه تولیدات هنری باید این گذاره را تقویت کند.

 وی افزود: تصویر بهم ریخته‌ای از خانواده در فرهنگ مادی غربی به وجود آمده است. در غرب خانواده از بین رفته است تعداد فرزندانی که بدون حضور پدرانشان رشد می‌کنند به اعداد بسیار نگران کننده‌ای رسیده است؛ اگر این فرهنگ معیوب بخواهد در قالب آثار هنری وارد جامعه ما شود اثرات مخربی ایجاد می‌کند که ما باید مانع آن شویم.

اسماعیلی گفت: هنرمندان ما باید همت کنند که ریشه‌های اصیل بومی و اجتماعی را در آثارشان به نمایش بگذارند نباید تحت تاثیر القائات رسانه ای، فرهنگی و هنری وارداتی قرار بگیریم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: مادران شهدا و همسران جانبازان الگو‌های همیشگی ایثار در جامعه هستند و ما در حوزه فرهنگ و هنر در قبال آن‌ها کم کاری کرده ایم.

شایان ذکر است در این مراسم از کتاب «یک زن یک جهان» به نوشته الهه گلپایگانی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار