به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است.

فرزاد پیشکاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در قالب یک هزار  و ۲۳۹ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۳۸۱ نفر  و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در استان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: اعتبارات ابلاغی برای تسهیلات مشاغل خانگی ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون یک هزار و ۶۲۰ طرح به مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان آن به بانک عامل معرفی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از بانک‌ها ۸۵ میلیارد تومان آن با هدف اشتغالزایی به یک هزار و ۳۸۱ نفر معادل ۸۶ درصد از تسهیلات به متقاضیان در قالب (مستقل و پشتیبان) پرداخت شده است.

پیشکاری خاطر نشان کرد: این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی و صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود ۴ درصد با ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌شود که در ادامه با بیان این مطلب که این تسهیلات به زنان سرپرست خانوار روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هست.

وی افزود: تسهیلگری و مانع زدایی در صدر مجوز‌های کسب و کار به ویژه مشاغل خانگی از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغال زایی است و با اشاره به اینکه فعالان مشاغل خانگی برای راه اندازی کسب و کار‌های خانگی حمایت مالی میشوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: متقاضیان مشاغل خانگی میتوانند در سامانه وزارت کار به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه‌های اجرای مرتبط انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.