جایزه ۱۰ میلیارد تومانی برای بخش سرمایه‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر

حاجی هاشمی گفت: در بخش اصلی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر جایزه بهترین بازی سال را به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش دادیم و جوایز بخش سرمایه‌گذاری مبلغ ۱۰ میلیارد تومان است.

محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر درباره برگزاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر گفت: براساس پیمایش مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای ۳۴ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی داریم، که متوسط سن بازیکن‌ها ۲۳ سال است و هر سال متوسط سن این افراد در حال افزایش است. یعنی بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی به عنوان رسانه اصلی در میان مخاطبان جای خود را پیدا می‌کند. قبلاً این میانگین سنی ۱۶ و ۱۹ سال بود. 

حاجی هاشمی ادامه داد: بازی رایانه‌ای مانند انیمیشن و سینما خط داستانی ثابت دارد و می‌تواند مخاطب را درگیر کند. یعنی بازیکن برای اینکه بازی‌ای را به اتمام برساند، خودش را جای شخصیت‌های بازی قرار می‌دهد و باید معما‌ها و چالش‌های بازی را حل کند. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به این سوال که چکار کردیم بازی‌ها ماهیت بومی داشته باشد، گفت: جشنواره بازی رایانه‌ای فجر که در حال برگزاری است، دورهمی بازی‌ساز‌ها و محفلی برای معرفی بهترین بازی‌های تولید شده در کشور است. ما در جشنواره بخش جدیدی با عنوان سرمایه‌گذاری اضافه کردیم. همانطور که این جشنواره تاثیر معنوی بر بازی می‌گذارد، می‌خواهد به تولید بازی‌های فاخر کمک کند.

وی به بخش اصلی جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش اصلی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر یعنی غزال زرین جایزه بهترین بازی سال را به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش دادیم. علاوه‌بر آن، تیم‌هایی که علاقه دارند در بازی‌شان سرمایه‌گذاری شود، جوایز سرمایه‌گذاری درنظر گرفتیم و این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان است. در بخش غزال زرین ۲۱۶ بازی ثبت‌نام کردند، که شامل ۱۱۲ تیم و شرکت می‌شود.

به گفته حاجی هاشمی، امکان سرمایه‌گذاری برای تمام این ۱۱۲ تیم فراهم است، ولی نیمی از آن‌ها به ما درخواست دادند. الان حدود هشت تیم نامزد دریافت سرمایه هستند. در بخش غزال زرین ۲۱۶ بازی شرکت کردند، که نامزد‌های آن در بخش مختلف اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار