ارکستر سمفونیک تهران «سمفونی شماره ۵» چایکوفسکی را می‌نوازد

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبائی با اجرای آثاری از آهنگسازان ایرانی و بین‌المللی در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبائی چهارشنبه- چهارم بهمن ماه- ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و در آن قطعاتی از آهنگسازان ایرانی و بین‌المللی نواخته می‌شود.

در این کنسرت، ارکستر سمفونیک تهران، «سمفونی شماره ۵» اثر پیوتر ایلیچ چایکوفسکی، «اورتور هزاردستان» اثر مرتضی حنانه و «سوییت کوچک» اثر کلود دبوسی را اجرا می‌کند.

ارکستر سمفونیک تهران سال ۱۳۲۲ توسط پرویز محمود پایه‌گذاری شد. دوران طلایی این ارکستر در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ و به رهبری فرهاد مشکوه سپری شد، این ارکستر اکنون زیرمجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی است و با رهبری دائم منوچهر صهبائی به فعالیت خود ادمه می‌دهد.

ارکستر سمفونیک تهران از شهریورماه امسال با اجرا‌های قابل توجه از آثار آهنگسازان بنام ایران و جهان همچون حسین دهلوی، حسین ناصحی، لودویگ فان بتهوون، آنتونیو ویوالدی، آنتونین دورژاک، فرانتس شوبرت، دیمیتری شوستاکوویچ، یوهان اشتراوس به روی صحنه رفته است و کنسرت ارکستر سمفونیک تهران شامگاه یکم دی ماه بعد از برگزاری ۱۰ اجرا در پاییز امسال برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.