علی غضنفری در حاشیه بازدید از مدارس تولید و مهارتافزایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تولید مهارت در مدارس دارای ۲ بخش عمومی و تخصصی است، گفت: در بخش عمومی دانشآموزان مهارتهای اولیه را یاد میگیرند و در بخش تخصصی کارگاه تولیدی راهاندازی میشود.
مسئول مهارتافزایی عدالت آموزشی بنیاد احسان ادامه داد: در ابتدا راهاندازی کارگاههای تولیدی با هدف آموزش کارآفرینی و تولید است و در کنار این موارد درآمدزایی نیز به ماندگاری مدرسه ایدهآل کمک میکند.
بیشتر بخوانید
وی با اشاره به اینکه تا کنون کارگاههای تولید مهارت در ۱۷ مدرسه کشور راهاندازی شده است، افزود: مدارس استانهای چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان جنوبی، فارس و هرمزگان از جمله این استانها هستند.
غضنفری اضافه کرد: مابقی مدارس کشور نیز در دست شناسایی و بررسی هستند تا روند مهارتافزایی در این مناطق شروع شود.
وی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری در زمینه ایجاد کارگاههای مهارتافزایی در بین مدارس کشور پیشرو است به طوری که هماکنون یک واحد گلخانه در مدرسه تومانک و سه کارگاه تولید گلیم و گبه، سفالگری و قلمزنی در شهر بن به درآمدزایی رسیده است.
در زیر عکس های این کارگاه ها و گلخانه را ببینید.