در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کانال‌های سیگنال‌دهی vip معضلی برای سهامداران

کارشناس بازار سرمایه گفت: کانال‌های سیگنال دهی vip از اواخر سال ۹۸ تاکنون معضلی برای بازار سرمایه و سهامداران شده‌اند.

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سهامداران به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم در بازار سرمایه سرمایه گذاری می‌کنند گاهی افرادی که مستقیم در بازار حاضر می‌شوند نیاز دارند که راهنمایی شوند که غالبا دو مسیر وجود دارد یک مسیر قانونی یعنی شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری که با شکل رسمی و رصد شده افراد را راهنمایی می‌کنند؛ مسیر بعدی هم متاسفانه کانال‌های فضای مجازی و به اصطلاح کانال‌های vip است کانال‌های غیر رسمی که اغلب به دنبال پروژه کردن سهام خود هستند.

خبری زاده در ادامه بیان کرد: بحث تعداد و هزینه شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری و موارد دیگر در این زمینه گا‌ها سبب می‌شود افراد به سمت مسیر‌های غیر رسمی که  تنوع زیادی هم دارند علیرغم تاکیدات فراوان برای عدم اعتماد به این مسیر بروند و قریب به اتفاق این کانال‌ها به دنبال پروژه کردن سهم هستند. 

او افزود: کانال‌هایی که زنجیره وار به همدیگر مرتبط هستند. سهامداران با عضویت در این کانال‌های به اصلاح vip علاوه بر پرداخت هزینه گرفتار پروژه کردن صاحبان این کانال می‌شوند و حالا سرمایه آن‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد با یک رصد ساده می‌توان دریافت بیش از ۹۰ درصد افرادی که عضو این کانال‌های vip می‌شوند دچار زیان خواهند شد. اینجاست که جای خالی کانال‌ها و صفحات مجوز دار در بازارسرمایه ما به چشم می‌آید.

او گفت:  کانال‌های سیگنال دهی vip از اواخر سال ۹۸ تاکنون معضلی برای بازار سرمایه و سهامداران شده اند. در کل توصیه می‌شود افراد اگر زمان و مهارت کافی برای ورود به بازار سهام را ندارند می‌توانند روش سرمایه گذاری غیر مستقیم را انتخاب کنند و ذکر این نکته لازم است که افراد در مقابل این کانال‌های غیر رسمی هوشیاری کافی داشته باشند تا گرفتار دام‌های آنها نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار