اشنویه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: اشنویه با ۸۵.۱ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی در منطقه، بارش‌های خوبی در بسیاری از مناطق جنوب آذربایجان‌غربی ثبت شد که بیشترین مقدار آن در اشنویه بود و بارش‌ها در پیرانشهر ۸۳.۷ میلی‌متر، سردشت ۵۴.۲ میلی‌متر، مهاباد ۴۲.۵ میلی‌متر، نقده ۳۱.۸ میلی‌متر، بوکان ۹.۴ میلی‌متر و شاهین دژ ۱.۳ میلی‌متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف بود که بیشترین ارتفاع برف در گردنه زمزیران و گردنه خوله‌پوله مهاباد به ترتیب ۳۰ و ۴۰ سانتی‌متر گزارش و بیشترین سرعت وزش باد در نقده ۶۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: این سامانه بارشی تا فردا، دوشنبه به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهد و سپس به تدریج از منطقه ما خارج می‌شود و با خروج آن دمای هوا به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا خواهد کرد.

محمدپور افزود: در شبانه‌روز گذشته میاندوآب، نقده و خوی با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر‌ها و چالدران با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۳ و ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.