واکنش حماس و جهاد اسلامی به بازداشت خواهران شهید العاروری

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین تاکید کردند که بازداشت خواهران شهید العاروری در راستای انتقام از آن شهید و ملت فلسطین است.

به نقل از خبرگزاری سما، حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت: رژیم اشغالگر با بازداشت خواهران شهید صالح العاروری در رام الله تلاش می‌کند که از آن شهید انتقام بگیرد.

وی تاکید کرد که اقدامات تروریستی علیه خانواده‌های فرماندهان مقاومت و شهدا و بازداشت زنان وکودکان از عزم مقاومت نمی‌کاهد.

این مقام حماس خاطرنشان کرد: گسترش بازداشت‌ها در کرانه‌باختری و قدس اشغالی همزمان با تجاوز‌های صهیونیستی علیه ملت ما در غزه تلاشی شکست خورده در راستای انتقام از مردم مقاوم فلسطین است.

وی گفت: ملت ما محافظت خود را از مسجدالاقصی ادامه می‌دهد و از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم که از ملت فلسطین در مقابله با ماشین جنگ و ویرانی رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این باره تاکید کرد که بازداشت خواهران شهید العاروری ثابت می‌کند که تمام اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای جنگ با مردم فلسطین است.

صهیونیست‌ها صبح امروز پس از یورش به شهر «البیره» و روستای «العاروره» در شمال غربی رام الله دو خواهر شهید العاروری به نام‌های دلال و فاطمه را بازداشت کردند.

شهید العاروری از موسسان اولین گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس بود.

وی یکی از اعضای تیم مذاکره کننده جنبش حماس برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرای فلسطینی با رژیم اسرائیل در سال ۲۰۱۱ با میانجی گری مصر بود که در جریان آن «گلعاد شالیت» نظامی اسیر صهیونیست در مقابل آزادی ۱۰۲۷ فلسطینی زندانی در زندان‌های اشغالگران صهیونیست آزاد شد.

جنبش حماس نهم اکتبر ۲۰۱۷ اعلام کرد صالح العاروری را به عنوان نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب کرده است.

این مبارز فلسطینی دوازدهم دی‌ماه و در جریان حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار