ابراهیمی گفت: تمامی فرایند مشاوره خانواده در قوه قضاییه تحت نظارت و ارزیابی ویژه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی در آئین افتتاح مراکز مشاوران خانواده استان تهران و رونمایی از سامانه مسیر که در دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه طلاق یکی از جمله آسیب اجتماعی است که با آن مواجه هستیم گفت: راه اندازی مراکز مشاوره خانواده به‌صورت تخصصی برای پیشگیری از طلاق و اصلاح بین زوجین از سال ۹۱ به صورت قانونی بر عهده قوه قضائیه قرار گرفت و از سال ۹۸ این حوزه دچار تحول شد. 

وی افزود: در ارائه خدمات در حوزه خانواده، سه مشکل جدی، نیروی انسانی (مشاوران)، نظارت کمرنگ بر عملکرد مشاوران و عدم هوشمندسازی مواجه بودیم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: در ابتدا نسبت به جذب و به کارگیری مشاوران خانواده با یک دقت و وسواسی کار را آغاز کردیم. یک مدل فنی، دقیق و همه جانبه در نظر گرفتیم. چرا که این حوزه مربوط به دعوای خانواده و پاسداشت حریم خانواده است که این موضوع بسیار حساس است. 

وی با اشاره به افتتاح سامانه مسیر گفت: تمامی فرایند مشاوره تحت نظارت و ارزیابی ویژه قرار می‌گیرد؛ تمامی تراکنش مالی و خدماتی که ارائه می‌شود بین مراجعه و مشاوره و مرکز مشاوره رخ می‌دهد، شفاف خواهد شد. 

حجت‌الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: چالش سوم هوشمندسازی بود، که با راه‌اندازی سامانه مسیر ارجاع به مشاوره به‌صورت برخط صورت می‌گیرد. در استان تهران به‌عنوان بزرگترین استان باید کار ویژه‌ای صورت میگرفت از همین رو روند طولانی‌تر شد، جمعیت پرونده‌های استان تهران ۶ برابر متوسط استان‌های کشور است و مشاوران این استان بیش از ۵ برابر میانگین کشور در استان تهران هستند. 

وی بیان کرد: امروز ۳۶۸ نفر مشاوره در مراکز استان کار خود را آغاز می‌کنند. ۱۹۸ نفر از پذیرفته شدگان سال ۹۹ و ۱۷۰ نفر از پذیرفته شدگان سال ۹۸ هستند. درصد خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر است. 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به سختی کار مشاوران بیان کرد: تعرفه مشاوران اصلاح خواهد شد و به زودی از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ خواهد شد. همچنین حمایت‌های مالی از برخی از بخش‌ها تعبیه کنیم و از سال اتی نسبت به مراکز مشاوران خانواده تعبیه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۴ دی ۱۴۰۲
از حجم پرونده ها پیداست تو دادگستری و کلانتریا چه خبره
آخرین اخبار