۲۵ شغل مزاحم در شیراز ساماندهی می‌شود

عضو شورای شورای شهر شیراز با اشاره به ضایعاتی‌های موجود در سطح این شهر از جمله منطقه ۵، گفت: دو سایت ۱۰ هکتاری و ۲۸ هکتاری برای ساماندهی این مشاغل در حریم منطقه ۵ در نظر گرفته شده است که سایت اول کلنگ‌زنی شده و ۲۵ شغل مزاحم در آن ساماندهی می‌شود.

افسانه خواست خدایی در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های روایت امید که به منطقه ۵ شهرداری شیراز اختصاص داشت، با بیان اینکه امیدآفرینی از منویات مقام معظم رهبری است و تمام مسئولان و مردم باید برای تحقق این مهم تلاش کنند، گفت: منطقه ۵ شهرداری شیراز یک منطقه اصیل و باقدمت و وسیع است و توقع مردم این منطقه توجه به زیرساخت‌ها و توسعه است.

خواست خدایی با بیان اینکه درحال حاضر پروژه‌های زیادی در این منطقه در حال اجراست، افزود: لوله گذاری کوچه‌ها، ساخت کتابخانه و … از سری پروژه‌های تعریف شده در این منطقه است.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه ۴۵۶ پروژه در دهه فجر در شهر شیراز افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود، گفت: ۲۱ پروژه قابل افتتاح و ۱۶ پروژه کلنگ زنی سهم منطقه ۵ از این پروژه‌هاست که ارزش این پروژه‌ها حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

خواست خدایی درخصوص رودخانه چنارراهدار یادآور شد: وضعیت این رودخانه چندین مرتبه به کارگروه صیانت از عامه کشیده شد و با حضور همه دستگاه‌های خدمت رسان جلسات متعددی برگزار و به نتایجی ختم شد.

او، یکی از مشکلات این رودخانه را بوی نامطبوع آن دانست و عنوان کرد: شهرداری با اجازه آب منطقه‌ای علارغم اینکه جز وظایفش نیست، به لوله گذاری اقدام کرده است.

ناظر شورا در منطقه ۵ شیراز تصریح کرد: نگاه مدیریت شهری در سال‌های گذشته مختصر بوده و ماموریت‌های زیست محیطی، فرهنگی، ایمنی و ... کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ این ماموریت‌های مغفول مانده در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است.

تلاش برای ارتقای فضای سبز

شهردار منطقه ۵ شهر شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه نگاه ما در این منطقه کالبدی و درون محله‌ای است، گفت: شاید یک تقاطع گره‌ای را حل کند، اما ریزپروژه‌های درون‌محله‌ای بیشتر خواسته مردم است. ۱۳ محله در این منطقه وجود دارد که مساجد تمام این محلات مورد توجه قرار دارد و برنامه‌ها در این مساجد برگزار می‌شود.

رضا مسعودی همچنین سرانه بالای فضای سبز را یکی از ویژگی‌های منطقه ذکر و عنوان کرد: سرانه فضای سبز این منطقه ۸.۵ مترمربع بود که در حال تلاش برای ارتقای فضای سبز منطقه به ۱۴ متر و استاندار جهانی هستیم.

او افزود: رودخانه چنارراهدار و بوی نامطبوع و آلودگی آن به دلیل چهار کارخانه نشاسته در جوار آن، یکی از بزرگترین معضلات این منطقه است که موضوع به کارگروه حقوق عامه کشیده شده و امیدواریم به نتایج مطلوبی برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار