وجود ۵۰ حلقه چاه پر مصرف برق در عنبرآباد

فرماندار عنبرآباد گفت: ۵۰ حلقه چاه پر مصرف و ۱۰۳ حلقه چاه بد مصرف درعنبرآباد باید مصرف برق خود را به حد مجاز برسانند.

یزدان افشاری پور گفت: چاه‌هایی پر مصرف محسوب می‌شوند که بین ۱.۳ تا ۱.۷ برابر میزان مجار انرژی مصرف کنند و چاه‌های بد مصرف چاه‌هایی می‌باشند که میزان برق مصرفی آن‌ها از ۱.۷ برابر بیشتر باشد.

وی افزود: به کشاورزان در مصرف در وهله اول اخطار داده می‌شود تا مصرف برق مزارع خود را کاهش دهند.

افشاری پور با اشاره به اینکه بر اساس شیوه نامه ابلاغی از سوی وزارت نیرو، مبنای محاسبه برداشت مجاز آب حجم مندرج در پروانه بهره برداری چاه کشاورزی می‌باشد و کشاورزان مکلف به نصب کنتور حجمی هوشمند در راستای محاسبه حجم آب مصرفی می‌باشند گفت: در انتهای هر ماه انرژی (برق) مصرف شده را با سهمیه قراردادی انرژی ماهانه هر مشترک مقایسه و در صورتی که مصرف انرژی ماهانه مشترک بیش از سهمیه قراردادی باشد موضوع به مشترک ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو به منظور حفاظت از منابع آبی کشور، اقدام مشترکی در بخش آب و برق برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است افزود: کشاورزان براساس قدرت و ساعت کارکرد مشخص شده در پروانه بهره برداری چاه به آن‌ها داده شده می‌توانند برق مصرف کنند در غیر این‌صورت محدودیت برق برای آن‌ها اعمال می‌شود.

فرماندار این شهرستان با اشاره به اهمیت اجرای شیوه نامه مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی و نصب کنتور هوشمند گفت: لازم است کشاورزان منطقه با توجه به محدودیت منابع آب، مصارف آب و انرژی خود را مدیریت کنند و مدیریت توامان منابع آب و برق یکی از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم است.

برچسب ها: کشاورزان ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار