توجه به ساماندهی فضای مجازی در ایام انتخابات

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سلامت انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت : ساماندهی فضای مجازی در ایام انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در نشست پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد با اشاره به سخنان رهبری سلامت و امنیت انتخابات را ضروری دانست و گفت : یکی از مهمترین اقدامات دشمن زیر سوال بردن انتخابات، شائبه تقلب در خصوص مجریان و عوامل دخیل در انتخابات، اعتماد زدایی از حاکمیت، اتهام به نظام و طرح موضوع نادرست مهندسی انتخابات است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: موضوعات مهمی از جمله ساماندهی فضای مجازی و برخورد جدی با جرایم انتخاباتی و علنی کردن آن، آموزش و توجیه عوامل نظارتی برای تأمین سلامت انتخابات و رعایت اصل بی‌طرفی نهاد‌های حمایتی از طریق رصد، پایش و توجیه این نهاد‌ها جهت انتخاباتی پرشور لازم است.

حمیدرضا کریمی دادستان مرکز استان با تأکید بر حضور حداکثری مردم و سلامت و امنیت انتخابات گفت: مواردی، چون تهدیدات و تخلفات فضای مجازی و حقیقی، توهین و تحریک اختلافات قومی مذهبی، اتهام زنی به نهاد‌های حاکمیتی و مجریان انتخابات، سوءاستفاده مدیران و کارکنان اجرایی از تجهیزات دولتی و طرفداری از جناح خاص رصد و پایش خواهد شد و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

عباسی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه و دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان کرمانشاه گفت: موظف هستیم انتخابات را بر اساس چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت که رهبر انقلاب فرمودند برگزار کنیم و بر همه ما لازم است در چارچوب تحقق این موارد تلاش تلاش کنیم.

وی افزود: از زمان تشکیل این ستاد تاکنون هشت جلسه و ۲۸ مصوبه استانی و ۲۵ جلسه و ۱۱۴ مصوبه در شهرستان‌ها داشتیم که بیشترین جلسات و مصوبات را شهرستان دالاهو و کمترین را شهرستان صحنه داشته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه یادآوری کرد: در این جلسات بر ظرفیت مهم بزرگان و متنفذین، اقدامات پیشگیرانه در خصوص خرید و فروش آرا، توجیه و ارشاد مسئولین در خودداری از طرفداری جناح خاص و انسجام و هماهنگی نهاد‌های امنیتی تأکید شده است.

عباسی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها استان کرمانشاه تاکنون در موضوع پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی یکی از استان‌های موفق بوده است.

در پایان مصوباتی در خصوص موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی از جمله کنترل و رصد فضای مجازی، تأکید به مسئولین و کارکنان دستگاه‌ها و نهاد‌ها در خصوص عدم دخالت و طرفداری، پخش برنامه‌های تبیینی و پیشگیرانه در صداوسیما با هدف ایجاد شور انتخاباتی و همچنین رویکرد مراقبتی و توجیهی نهاد‌های حمایتی در خصوص رعایت اصل طرفداری و عدم سو استفاده از انتخابات تصویب شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.