سفیر پاکستان در تهران گفت: طی دیدار وزیر امور خارجه ایران از پاکستان، سند برنامه همکاری تجاری راهبردی پنج ساله بین ۲ کشور به امضا رسید.

سفیر پاکستان در تهران گفت: طی دیدار وزیر امور خارجه ایران از پاکستان، سند برنامه همکاری تجاری راهبردی پنج ساله بین ۲ کشور به امضا رسید و آمادگی آن را داریم تا روابط دوجانبه تجاری خود را به سطح پنج میلیارد دلار در پنج ساله آینده افزایش دهیم.

محمد مدثر تیپو در بازدید از ناوگروه صلح و دوستی دریایی پاکستان که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اینکه پاکستان همواره اولویت خود را به افزایش روابط تجاری با ایران اختصاص می‌دهد، افزود: برای ملت عظیم و برادر ایران احترام ویژه‌ای قائل هستیم، به‌ویژه برای رهبر معظم انقلاب بخاطر حمایت همیشگی ایشان از پاکستان در مسائل مختلفی که در سازمان ملل مطرح است.

این مقام پاکستانی افزود: همکاری‌های سودمند دوسویه ما تنها به برنامه‌های دوجانبه محدود نمی‌شود بلکه پاکستان و ایران از نقطه نظرات مشترک در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی برخوردار بوده و متعهد به ارتقای صلح و ثبات در منطقه هستند.

تیپو ضمن آرزوی موفقیت برای ناوگروه پاکستان و ایران در تلاش‌های صمیمانه آن‌ها در تحکیم روابط دفاعی ۲ جانبه در راستای منافع دوسویه مردمان ۲ کشور، گفت: اطمینان دارم با عزم و اراده جمعی، دوستی ۲ کشور در سال‌های آینده به سطح بالاتری افزایش خواهد یافت و آن را به تکیه گاهی برای ثبات و سعادت منطقه تبدیل خواهد کرد.

روابط ایران و پاکستان همواره در حال ارتقا است

سفیر پاکستان در تهران ضمن ابراز خرسندی از ناوگان دریایی کشور ایران و پاکستان که به‌طور منظم در چند سال اخیر از بنادر یکدیگر بازدید کرده‌اند، گفت: روابط ایران و پاکستان، پیام همبستگی، صلح و سعادت را برای مردم جمهوری اسلامی ایران و منطقه به همراه دارد.
تیپوبا اشاره به اینکه در این محیط ژئوپلتیک، امنیت و همکاری دریایی همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، افزود: همکاری دوجانبه در طیفی از آموزش‌ها و تمرینات مشترک، بازدید ناوگان دریایی از بنادر و اشتراک بهترین رویه‌ها و برنامه‌های ظرفیت‌سازی، به‌طور یقین به نیرو‌های دریایی ما کمک خواهد کرد تا به‌صورت موثر امنیت حدود دریایی ۲ کشور زیبای ما را در برابر هزاران چالش تامین کند.

این مقام کشور پاکستان همچنین با اشاره به امضای یادداشت تفاهم بین آژانس امنیت دریایی پاکستان و مرزبانی ایران در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ توسط پاکستان و ایران، گفت: امید آن داریم که این یادداشت تفاهم به تقویت همکاری‌های هرچه بیشتر بین نهاد‌های دریایی ۲ کشور منجر شده و تجربه حرفه‌ای آن‌ها را غنی‌تر سازد.

تیپو ادامه داد: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در ژوئن۲۰۲۳ از پاکستان بازدید کرد که حاکی از اعتماد و خواست متقابل برای تعمیق بیشتر همکاری‌های بین ۲ نیروی دریایی ما است.

وی گفت: پاکستان و ایران ۲ کشور مسلمان و برادر بوده که از روابطی صمیمانه در تمامی عرصه‌های زندگی بهره‌مند هستند و روابط دفاعی مستحکم تنها یک نمونه از آن است؛ ما نه تنها دارای مرز مشترک بلکه از تاریخ، فرهنگ، مذهب و سنت‌های مشترک نیز برخوردار هستیم.

تیپو افزود: مایه رضایت است که در سال‌های گذشته روابط دوجانبه ما روندی رو به افزایش داشته که تبادلات هیات‌های سطح بالا و رایزنی‌های دوسویه نمودی از آن است.

ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی کشور پاکستان متشکل از ۲ فروند ناو رزمی، با هدف گسترش روابط دوستانه و ارتقای سطح تعاملات آموزشی بین نیروی دریایی ۲ کشور و همچنین پیغام صلح، دوستی و افزایش روابط، روز شنبه ۲۳ دیماه در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بندرعباس پهلو گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.